нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Признаците на здравословната конфронтация

Shutterstock

4.  Здравословните конфликти се отнасят до проблеми, а не до хора.

Може да ви е трудно да се изправите срещу свой колега или подчинен, защото не искате той да е почувства нападнат. Затова е важно да пресрещнете проблема, а не служителя, който има връзка с него.

5. Те са насочени.

Тази характеристика е изключително важна, защото ако не подходите стегнато към конфронтацията, рискувате да загубите властта си. Под „стегнато” имам предвид да се придържате към проблема. Използвайте факти, а не чувства. И най-накрая, трябва да сте конкретни за естеството на този проблем – не заобикаляйте темата, надявайки се, че човекът отсреща ще схване намека.

6. Общуване с умерен тон.

Кога за последно конфликт, към който сте подходили с крясъци, е приключил добре? Аз не съм имал такъв случай, а вероятно и вие. Ако загубите самообладание, губите силата си да общувате ефективно.

7. Насочени са към решение или следващи стъпки.

Не напускайте конфронтация, без да сте си изградили бъдещ план за промяна. Ако не достигнете до решение, цялата разправия ще е била напразна. 

8. Имат продължение.

Искате ли конфликтът да има положителни последици? Тогава изпратете посланието, че имате сериозно отношение към промяната, подновявайки разговора, за да проверите развитието на проблема. Това е и възможност да напомните на събеседника си, че ви е грижа за него.

Като цяло, ключът към здравословните конфронтации е да гледате на тях като на обучение, чиято цел е да помогне на служителите ви да се представят на високо ниво. В крайна сметка, всеки има нужда от обратна връзка, а този вид конфликти дават възможност на хората да запълнят пропастта помежду си и да открият решение на проблемите. Тренирайте и заздравете връзката с членовете на екипа си.

Източник: OpenForum

още от Мениджмънт