Когато в екипа има различни поколения...

Когато в екипа има различни поколения...

Когато в екипа има различни поколения...

"Когато се преместих в Бостън, от време навреме посещавах едно заведение за бързо хранене с моя невръстен син. Бяхме редовно обслужвани от една жена на 70 години с боядисана яркочервена коса. Ако нещо ме вдъхнови да създам богатството си, това бе тя. Призрачната картина да поднасям бургери в моята старост ме ужасяваше. Никой, си помислих, не иска да прекара златните си години, работейки в заведение за бързо хранене", коментира Маргарет Хаферман в сайта на американското списание Inc.

Уви, много от нас може да продължават да работят когато станат на 70. Отчасти това е така, защото поколенията вече живеят по-дълго и по-здравословно от всякога. Отчасти, защото те трябва да оцеляват. "Означава също, че когато сте лидери, все повече ще управлявате хора, по-възрастни от вас. Ще го правите успешно, ако признаете няколко неща", отбелязва Хаферман и ги посочва:

1. Поколенията са различни.

Ние всички сме формирани като личности от ключови събития, социални тенденции и нагласи. „Бейби бум” поколението не е заслепено от скоростта и многозадачността на поколението Х или поколението Y (тези, които са родени след 1981 г.). Всяко поколение има своите силни и слаби страни и отличните шефове оценяват различията.

2. Опитът е от значение.

Изкушаващо е да си представим, че технологията променя всичко и че новите предприятия са напълно нови. Но повечето бизнес въпроси за паричните потоци и стратегическото позициониране са специалност на по-опитните служители, които имат по-дълбок поглед към работата.

3. Възрастните хора не са уморени.

Има много служители над 60 години, които обичат работата си. Те не са се пенсионирали, защото са ентусиазирани и енергични, а не обратното, каквато е масовата представа.

4. Разнообразието във възрастта може да бъде толкова трудно, както и това при двата пола.

Но това може да бъде също толкова ценно. Осъзнайте стойността, присъща на опита и дайте възможност на по-опитните служители да наставляват младите.

5. Междуличностните отношения са сила.

Служителите не са лоялни към фирмите, а един към друг. До такава степен, че когато отношенията между младите и по-възрастните служители са силни, цялата компания става по-сигурна. По този начин опитът не излиза през вратата, а остава вътре, в компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ