Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

5 сигурни признака, че тялото иска витамини

180

Снимка: Shutterstock

На прага на пролетта, след месеци в битка със студ и мрак организмът е поизчерпал запасите си от ценни вещества. Но не само смяната на сезоните е причина за недостиг на жизненоважни витамини и минерали. Ето няколко ясни симптома от какво има нужда тялото ви и как да го набавите

Напуквания в ъгълчетата на устните

Какво липсва?: желязо, цинк, витамини В3, В2 и В12.

Дефицит на такива витамини възниква най-често при вегетарианците. Напукванията в ъгълчетата на устните са сигурен сигнал, че тялото не получава достатъчно желязо и цинк. Този проблем лесно може да се коригира. Трябва само да включите в дневното си меню повече месо от домашни птици, сьомга, риба тон, яйца, стриди и черупчести мекотели. Добавете и фъстъци, бобови растения, леща. Усвояването на желязото се усилва от витамин С, така че комбинирайте тези храни със зеленчуци като броколи, червен пипер и карфиол.

Акнеподобни обриви на ръцете и бедрата

Какво липсва?: незаменими мастни киселини, витамини А и D.

Намалете максимално употребата на трансмазнини и увеличете присъствието на здравословни мазнини. Яжте предимно сьомга и сардини, орехи и бадеми. За да получите витамин А, добавете зеленчуци - моркови, сладки картофи и червени чушки. Това ще даде на тялото бета каротин, от който ще произвежда витамин А.

още от Наука и здраве
21
Неделя
Юли