Най-разпространеният щам на COVID-19 до 6 пъти по-заразен, но протича по-леко

Настоящият доминиращ щам на COVID-19 по света е от 3 до 6 пъти по-заразен от първоначалния вариант, появил се в Китай, показва ново проучване на научното списание "Cell", информира БГНЕС.

Резултатите от лабораторните изследвания, публикувани в изданието, показват, че настоящата мутация е по-преносима между хората, отколкото предишното проявление на вируса, но протича значително по-леко.

"Данните показват, че има единична мутация, която всъщност кара вируса да се репликира по-добре и е с по-висока степен на предаване", коментира най-добрият американски специалист по инфекциозни болести Антъни Фаучи пред Американската медицинска асоциация.

Изследователи от Националната лаборатория в Лос Аламос в Ню Мексико и университета "Дюк" в Северна Каролина са открили, че настоящият вариант на вируса - D614G - има малка, но значителна промяна в протеина на повърхността на вируса, с помощта на който той нахлува и заразява човешките клетки.

Изследователският екип провел допълнителни експерименти, анализирайки данни за 999 британски пациенти, хоспитализирани с COVID-19. Наблюденията показали, че тези от тях, които са заразени с новия вариант имат повече вирусни частици в тях, но това не оказва влияние върху тежестта на заболяването им.