Oткриха доказателства за сблъсък на неизвестен астероид със Земята

Учени от Пенсилванския университет в Харисбърг откриха във вътрешността на фосилизирани мекотели доказателства за сблъсък на неизвестен астероид или метеорит със Земята, съобщи Сайънс алърт, цитиран от БТА.

Били открити десетки стъклени топчета с диаметър няколко милиметра, които съдържат силициев диоксид. Тези "мъниста" се формират под въздействието на висока температура при вулканична или индустриална дейност, както и в резултат на падане на метеорит. Съдържащите стъклените топчета вкаменелости са от формацията Тамиами във Флорида. Те датират отпреди 5 милиона.

Подобни образувания, които се формират при сблъсък с метеорит, са известни като микротектити. Ако произходът им се потвърди, това ще означава, че въпросните стъклени топчета са първите открити във Флорида микротектити и първите, които са намерени в раковини на фосилизирани мекотели.

Съдържащите "мънистата" фосилизирани мекотели обаче са открити в 4 геоложки слоя, свързани с различни периоди от време. Учените предполагат, че възможна причина за това е ерозия на почвата в разстояние на хилядолетия или едновременно падане на няколко големи метеорита на територията на Флорида.