Сред 10 млн. звезди не бе открита и следа от извънземна технология

Мащабно проучване на част от южния небосклон не откри нито една следа от извънземна технология в ниските радио честоти.

В региона Вела откриваме най-малко 10 млн. звезди. Въпреки това едно от най-дълбоките и най-обширни търсения на извънземен интелект с помощта на  Murchison Widefield Array (MWA) в Австралия не даде резултат. Не бяха открити техносигнатури, каквито биха могли да бъдат засечени в рамките на обхвата на този телескоп.

Въпреки това астрономите Ченоа Тремблей и Стивън Тингей от университета Къртин казват, че резултатите, които са получили, въобще не са разочароващи. Според тях изследването им показва колко лесно е да търсим следи от извънземен живот (при това съвсем случайно), докато правим други астрофизически наблюдения.

Факт е, че не знаем каква точно технология би могла да разработи една извънземна технология. Ето защо базираме предположенията си на нашите собствени разработки и теории. В случая с телескопа MWA – това означава радио сигнали в честоти, сходни с тези на FM радиото.

Тук на Земята свръхдългите радио сигнали (VLF) могат да се „процедят“ през йоносферата – той е бил улавян от нашите собствени космически сонди (както може да чуете в по-горния аудио запис, направен от космическия апарат NASA Polar през 1996-а). Съвсем наскоро пък стана ясно, че свръхдългите емисии образуват гигантски мехур около нашата планета.

Ако извънземните произвеждат подобни сигнали (и ако те са достатъчно мощни), би трябвало да можем да ги засечем. Но не и с телескопа MWA и не и в района на съзвездието Вела.

„MWA е уникален телескоп с изключително широк ъгъл на видимост, който ни позволява да наблюдаваме едновременно милиони звезди – обяснява Тремблей. – Наблюдавахме небето около съзвездието Вела в продължение на 17 часа – близо 100 пъти на по-голяма широчина и дълбочина отпреди. Въпреки това не открихме никакви техносигнатури – никакви признаци на интелигентен живот.“

Въпреки че от Земята Вела изглежда сравнително малък космически регион, в него откриваме останките от свръхновата Вела – именно това е изучавал Тремблей (и по-конкретно – химическия състав на облака в ниските честоти).

Изучаваният регион пък съдържа и най-малко 10 млн. звезди на различни разстояния (за справка – в целия Млечен път има между 100 и 400 млрд. – в зависимост от това кого питате). Ето защо не е изненадващо, че не са открити каквито и да било сигнали.

„Както казва Дъглас Адамс в „Пътеводител на галактическия стопаджия“ – „Космосът е голям, много голям“ - допълва Тингей. – И въпреки че изследването е наистина голямо, изученото от нас пространство е съпоставимо горе-долу с това да се опитаме да открием нещо в земните океани, но да проучваме единствено обем вода, сравним с басейн в задния двор.“

Изследването е публикувано в Publications of the Astronomical Society of Australia.

Източник: Обекти