Ваксина срещу рака показва първоначални обещаващи резултати

Ваксина срещу различни видове рак показа обещаващи положителни резултати по време на ранни лабораторни тестове върху човешки клетки и мишки с функциониращи човешки гени.

Ваксината е разработена от Translational Research Institute в Австралия в сътрудничество с Университета на Куинсланд. Оказва се, че тя успява да помогне на имунната система да разпознае и атакува определени тумори.

Екипът вярва, че ваксината може да бъде приложена върху най-различни ракови заболявания и или да забави техния прогрес, или да ги спре изцяло.

„Надяваме се, че тази ваксина може да бъде използвана за лекуването на рак на кръвта (милеоидна левкимия, неходжкински лимфоми, множествена миелома и педиатрична левкимия), както и на редица твърди злокачествени образования, включително рак на гърдата, белия дроб, бъбреците, яйчниците, панкреаса и глиобластом“, казва главният изследовател проф. Кристен Радфорд.

Идеята за ваксина срещу рак не е нова. Множество екипи по света провеждат клинични изследвания дори в момента. Тези ваксини работят по същия начин, по който и тези срещу всяко едно друго заболяване - т.е. съдържат същите протеини, които откриваме в раковите клетки. Имунните клетки разпознават протеините, след което унищожават клетките, образуващи въпросния протеин и създават нови клетки, които да се борят срещу него. Ако същият протеин се появи по-късно върху ракова клетка, имунната система го разпознава и го унищожава бързо.

Тази конкретна ваксина съдържа смесица от антитела, обединени с конкретен раков протеин. Целта им е да предизвикат имунна реакция, когато се вкарат в дендритните клетки (тип бели кръвни телца). Прицелвайки се в дендритните клетки, изследователите се надяват, че раковият протеин ще бъде разпознат от друг тип имунни клетки (CD8+), които от своя страна ще се активират и ще преборят туморните клетки.

Изследването е публикувано в Clinical and Translational Immunology.

Източник: Обекти