Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

В час ли са учителите с вниманието на разсеяното поколение?

Ако смартфоните вредят на способността ни да се фокусираме, как учителите трябва да променят методите си, за да дадат на децата уменията, от които се нуждаят?

Снимка: Shutterstok

Когато учениците не обръщат внимание на дългите лекции, много учители решават да разделят материала на части. Гейл Дезлър, специалист по технологична интеграция казва: "Общото виждане сред учителите е, че краткостта е за предпочитане." Някои учители пък започват уроците с упражнения за съсредоточаване или медитация, за да предразположат учениците да се концентрират. Преподавател от гимназията в Салинас, Калифорния, използва приложението "Calm", за да помогне на учениците да медитират. Проучване от 2013 г. показва, че всякакъв вид "технологични паузи" могат да противодействат на тревожната нужда от разконцентриране.

Някои учители също така избират "да се срещнат с децата там, където те са" - в платформи като YouTube и Instagram. Учител, който се занимава с научен експеримент, публикува материал по заданието в YouTube и след това използва видеото в клас, за да илюстрира материала от учебника, който може изглеждат скучен за студентите. По подобен начин Лаура Шад напомня на учениците за домашна работа и предстоящи екскурзии чрез Instagram. 

Дезлър хвали учители, които правят на пръв поглед несъпоставими връзки, като например между историята на нацистката пропаганда и кибертормоза. „Става дума за вливането на подходяща информация в задължителната учебна програма по начин, по който учениците биха се припознали. Ако свържете материала с неща, които се случват тук и сега, тогава вие влизате в техния свят и ги ангажирате." Междувременно специализирани платформи за обучение като Flipgrid, които позволяват на учениците да споделят собствени видеоклипове, помагат на учителите да ангажират учениците в местни медии, като представят презентациите си там, например. Платформи като Google Classroom пък позволява на ученици и родители да следят оценките и предстоящите задачи, проследявайки постиженията, за да разберат по-добре къде изостават учениците.

И все пак, въпреки че някои преподаватели приемат технологиите в клас, многобройните проучвания показват, че по-традиционните класни стаи могат да бъдат по-успешни. Проучване на Лондонското училище по икономика от 2015 г. показа, че резултатите от тестовете GCSE са се подобрили, след като училища в Бирмингам, Лондон, Лестър и Манчестър забранили телефоните в клас. Професорът по неврология Уилям Клем посочва проучване от 2014 г., в което бе установено, че воденето на бележки помага на учениците в дългосрочен план да запазят информацията по-добре от използването на лаптоп. 

още по темата
още от Ново поколение
15
Петък
Ноември