Протест издейства: Без допълнителни часове по кормуване и GPS в колите

Протест издейства: Без допълнителни часове по кормуване и GPS в колите

Протест издейства: Без допълнителни часове по кормуване и GPS в колите

Отменя се наредбата, която предвиждаше увеличение на часовете по кормуване от 31 на 42, както и въвеждането на GPS контрол в автомобилите. Това стана след среща между протестиращите автоинструктори и министрите на транспорта и образованието Росен Желязков и Красимир Вълчев. Договорено е и създаването на нова работна група, която да бъде оглавена от председателя на Държавната агенция по пътна безопасност Малина Крумова, информира БНР.

„Тази група ще има разширени задачи, които са свързани с това да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки – много по-широко, извън провеждането на обучението и контрола върху обучението. Да работим и в контекста на новото законодателство, което предстои да се подготвя във връзка с решението на Министерски съвет за нов Закон за движение по пътищата“, обясни Малина Крумова.

„Когато работната група излезе със съответните предложения и те се приемат и няма разнобой в бранша, и се приемат консенсусно, тогава ще започнат промени в нормативната база“, увери директорът на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски.

Припомняме, че през декември 2019 г. стана ясно, че GPS система вече ще определя маршрута, по който ще карат кандидат-шофьорите по време на практическата част от изпита, а не изпитващия, както досега. Автоинструкторите се обявиха против въвежданите промени и се заканиха да излязат на протест в центъра на София на 14-и януари. Причината - според тях въвеждането на GPS устройствата щяла да даде основание на голяма част от експертите в сферата да се усъмнят, че става въпрос за корупционна схема.

„На много от младите шофьори, а и на по-опитни водачи им липсват умения да шофират в специфични условия. Не знаят, че лявата лента на магистралата е за изпреварване, не могат да шофират в интензивно градско движение или през нощта и в намалена видимост. Именно, за да придобият тези умения увеличаваме броя на часовете в шофьорските курсове“, коментира по-рано днес пред „24 часа“ зам.-министърката на образованието Таня Михайлова. По думите й, по-важни от броя на общите часове по кормуване е съдържанието на учебната програма, а според предложението трябваше да се въведат поне 6 часа допълнително извънградско шофиране, поне 3 часа на магистрала и поне 2 часа нощно и при намалена видимост.

„Увеличението на часовете на шофьорските курсове е част от програмата за пътна безопасност на правителството. Крайната цел е намаляване на броя на загиналите в катастрофи и да спрем войната по пътищата“, каза още зам.-министърът на образованието. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ