EVN обяви повишена готовност за действие в следващите дни - очакват се бури в Югоизточна България

EVN обяви повишена готовност за действие в следващите дни - очакват се бури в Югоизточна България

EVN обяви повишена готовност за действие в следващите дни - очакват се бури в Югоизточна България

Екипите на EVN България са в повишена готовност за реакция с оглед на очакваните в следващите дни дъждове и гръмотевични бури в части на Югоизточна България, съобщиха от енергийното дружество. Компанията прави всекидневен анализ на метеорологичната прогноза на централно и местно ниво, за да може да реагира максимално бързо в случай на необходимост от мобилизация на допълнителна техника и аварийни екипи. Подобна организация компанията е поддържала по време на обилните порои, които се случиха на различни места от Югоизточна България в последните две седмици – например Пловдив, Стара Загора, където отделни райони бяха наводнени в рамките на часове. Въпреки рекордните валежи, не е имало райони с продължително преустановено захранване, посочват от EVN.

Освен поройните валежи риск за снабдяването с енергия представляват и характерните за сезона гръмотевични бури.

За тези случаи EVN България напомня няколко лесни мерки, които могат предпазят електроуредите от повреди.

  • При отсъствие от дома за по-дълго през деня да се изключват от контакта електрическите уреди, които най-много се влияят от външно пренапрежение - телевизор, компютър, климатик и др.

  • За защита на домакинските уреди и вътрешната електрическа инсталация е препоръчително да има монтирана катодна защита в ел. табло на сградата или устройства като UPS, протектори и разклонители с предпазител и/или катоден отвод.

  • С цел защита на сградата от пряко попадане на мълнии се препоръчва изграждане на мълниеприемници и мълниеотводи. Мълниезащитната инсталация на всяка сграда трябва да бъде заземена съгласно изискванията и периодично проверявана.

В случаи на авария клиентите могат да сигнализират денонощно на телефон 0700 1 0007. При избиране на 0700 1 0007 клиентите могат да получат информация за вече известни аварии. По този начин не е необходимо клиентът допълнително да се свързва със сътрудник от телефонния център, за да предостави информация за липса на захранване в посоченото населено място, тъй като аварията е регистрирана и се работи по нейното отстраняване.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ