Глобална промяна: 50% от хората са анулирали всички планове за лятото

Глобална промяна: 50% от хората са анулирали всички планове за лятото

Глобална промяна: 50% от хората са анулирали всички планове за лятото

За мнозина въпросът "Къде ще почиваме това лято?" е бил напълно зачеркнат от глобалната корона криза. Това сочат данните от ново проучване на водещия международен доставчик на дигитални и мобилни технологии за финансови услуги Ferratum. Традиционният Летен барометър на компанията изследва отражението на пандемията от COVID-19 върху поведението на потребителите от 11 държави по цял свят и планираните от тях разходи във ваканционните месеци. Обхванати са почти 15 000 домакинства.

Резултатите никак не са обнадеждаващи – оказва се, че повече от 50% от участниците в изследването са анулирали всичките си планове за лятото вследствие на непредвидими обрати в начина на живот заради пандемията.

66% от анкетираните казват, че ще похарчат по-малко пари през летните месеци в сравнение със същия период на миналата година, когато само 8% са заявили, че биха изхарчили същите или по-малко пари от предходната година.

25% са отказали международните си пътувания, а други 15% са се отказали да си купят кола тази година.

10% са планирали да купят жилище, но впоследствие са решили, че по-скоро биха забавили покупката, за да спестят повече пари.

Промяната в плановете може да се дължи на това, че 13% от анкетираните са загубили работата си заради пандемията, а 18% ще бъдат с намалено заплащане в близкото бъдеще.

8% са късметлиите, които не са били засегнати финансово, запазили са работата си, както и не са имали промяна във възнаграждението си.

Кой харчи най-много през 2020

Българите ще изразходят 86% от месечния доход през лятото (за сравнение, с 2019 процентът е бил 56%), следвани от Хърватия със 72%, Латвия 50% и Румъния, където само 49% от месечния доход ще бъде похарчен за лятна ваканция. Най-много българите планират да изхарчат за покриването на разходите за ежедневни нужди (22%), за ново обзавеждане (10%), за грижи за децата (12%), както и пътувания, но в страната (11%)

Най-големите разходи по време на Covid-19

На въпрос „За какво харчихте най-много парите си по време на изолацията?“ повече от 50% (52%)  споделят, че са отделили най-много средства за хранителни стоки, следвани от домашни подобрения (13%), дрехи и обувки (12%) и продукти за лична хигиена (10%). Хората също така са стимулирали местния и малкия бизнес, както и поръчваха храна от техните любими ресторанти (7%). По време на изолацията българите са похарчили най-много за хранителни стоки (52%), придобивки за дома (13%), дрехи и обувки (12%) и продукти за лична грижа и хигиена (10%).

Разплащанията: в брой намаляват, онлайн се увеличават

Онлайн плащанията са предпочитани от 52% от анкетираните, 25% все още използват плащанията в брой при доставка, а други 25% биха избрали банковите трансфери при онлайн поръчки. Най-дигитализираните държави по отношение на онлайн плащания са Норвегия (86%), Австралия (79%), следвани от Дания (77%). На дъното на класацията са Финландия (28%) и България (27%). Финландия предпочита банковите трансфери (52%), докато българите са традиционалисти и все още държат да се разплащат най-вече в брой (71%).

Преживяването да пазаруваш

68% от анкетираните все още предпочитат да пазаруват по магазините. Това е различното от други години и обяснението е просто: на хората им липсва да излизат и да пазаруват, тъй като през последните месеци са били затворени вкъщи и са поръчвали повечето неща онлайн.

Топ летни разходи на 2020

Всички страни са поставили на първо място хранителните продукти като най-голям  разход, само за Естония пътуванията в страната ще бъдат с най-голям приоритет в разходите (17%).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ