Има опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.

Има опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.

Има опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.

Има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г. Това заяви пред Нова телевизия вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

По думите му това ще се случи, ако държавата не довърши строителството през Кресненското дефиле до октомври, когато изтича срокът на Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) за този участък.

„АМ „Струма” е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем здраво за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога”, каза той.

„Досегашният законно издаден ОВОС за отсечката през Кресненското дефиле изтича през октомври. Няма никакво време да се мотаем. Всякакви нови процедури и хватки, които ще си правим с екологична насоченост, са само с цел той да изтече“, добави Караджов.

По думите му ако срокът изтече проектът приключва и трябва да се започне отначало.

„Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта. Там имаме изключително висока концентрация на загинали. Така той ще си остане язвата на България и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си”, обясни министърът.

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие заяви още, че не е склонен на отстъпка по отношение на тол таксите.

„Не съм склонен на такава отстъпка. Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Тежкотоварните автомобили не плащат за тази второкласна мрежа. Редно е те също да плащат”, каза още той.

По думите му в цяла Европа, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. „В цяла Европа е така - 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли”, уточни Караджов.

„Единственото нещо, което касае мен от исканията на превозвачите, е тол системата. Аргументите, които изслушах досега, са абсолютно несъстоятелни. Хлябът щял да се вдигне от 2 лв. на 2.50 лв. 20 хляба ще се увеличат с 1 ст. от новоприлагането на т.нар. „гигантско” увеличение на тол системата. Къде е тази инфлация?”, коментира той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ