Как потребителите оценяват личните си данни в нета?

Как потребителите оценяват личните си данни в нета?

Как потребителите оценяват личните си данни в нета?

Онлайн пазаруването често ни спестява часове ходене по магазините, за да си изберем стоката, която искаме да си купим. Влизайки в даден сайт, обаче, често се съгласяваме с условията за ползване, които включват предоставянето на наши данни както на дадения сайт, така и на трети страни. Именно затова защитата на личните данни в днешно време е изключително важна и е ключово потребителите да знаят как да я пазят и… да знаят колко струва.

Проучване на американския мозъчен тръст Technology Policy Institute (TPI), проведено в шест страни, сочи, че германските „Фейсбук“ потребители оценяват на 8,44 долара това социалната мрежа да споделя тяхната информация за контакт. За сравнение, американските потребители оценяват достъпа на 3,50 долара. Целта на проучването е да оцени колко струва онлайн сигурността и до колко хората ценят своята информация в интернет, информира „Гардиън“.

Изследването на TPI е оценило колко струва поверителността на данните в шест държави, като разгледа навиците на хората в САЩ, Германия, Мексико, Бразилия, Колумбия и Аржентина.

Резултатите показват, че германците искат да им се плаща повече за това, че дават възможност на технологичните платформи да споделят личните си данни с трети страни, следвани от американските потребители.

Хората поставят най-високата стойност на финансовата информация като банков баланс и биометрична информация, като например данни за пръстови отпечатъци, и смятат данните за местоположението за най-малко ценни, установи проучването.

С най-висока финансова стойност са банковия баланс – 8,44 долара, биометричните данни (отпечатък) – 7,56 долара, четене на съобщения на отделни лица – 6,05 долара и информация за тегления в кеш – 5,80 долара.

Най-ниско в таблицата е поставено местонахождението (локацията), като за този достъп потребителите искат едва 1,82 долара.

Проучването изследва загрижеността за това как компаниите, от технологичните платформи до търговците на дребно, събират и монетизират лични данни. Американските регулатори наложиха огромни глоби на Facebook Inc и YouTube за нарушения на личния живот.

„Определянето на стойността на поверителността е необходимо за извършване на всякакъв анализ на предложените политики за поверителност“, казва Скот Уолстен, президент и старши сътрудник в TPI.

Освен това, проучването е установило, че латиноамериканските потребители предпочитат да виждат реклами на своя смартфон, за разлика от жителите на САЩ и германците. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ