Номерът с очилата отново „на мода“ сред измамниците

Номерът с очилата отново „на мода“ сред измамниците

Номерът с очилата отново „на мода“ сред измамниците

Гастролиращи в столицата измамници „реанимираха“ позабравена схема за бързо измъкване на пари от невинни жертви. Става въпрос за т.нар. номер с очилата, разказаха пострадали за „Мениджър Нюз“. Добре облечени и прилично изглеждащи, измамниците се представят за куриери, доставящи уж поръчаните и готови очила на шефа като настояват да получат на ръка плащане за тях, което варира между 80 и 100 лева. Очилата обаче нито са поръчани, нито струват толкова, а са най-обикновени ментета, които могат да се намерят за по 2 лева по улични сергии.

Мошениците използват номера предимно в големи търговски центрове като го прилагат предимно на персонала в различни магазини. „Добър ден, вашият шеф си е поръчал очила. Готови са. Трябва да платите 80 /100 лева/“, гласи най-често лъжата, с която успяват да заблудят улисани в работата касиерки и търговски консултанти в магазини и дори салони за красота. Някои от тях дори се изхитряват да прочетат предварително името на собственика, ако е посочено на табелата на вратата пред абревиатурата МОЛ /материално отговорно лице/ и така приспиват още повече съмненията като демонстрират уж лично познанство с отсъстващия шеф. Тогава репликата е „Добър ден, Дани си беше поръчал очила. Нося ги, трябва да платите 80/100 лева.“

Много често, особено при цитирането на конкретно име човекът, от когото са искани парите, просто бърка в касата и ги брои на ръка.

Няколко такива случаи има вече в столичните Централни хали, разказаха очевидци, работещи там за Мениджър Нюз. При един от тях измамата не е успяла, просто, защото в касата не е имало такава сума. Но в други два, продавачки са изгорели с плащане на ръка. Те разбират за измамата едва, когато добросъвестно звънят на шефовете си да ги информират, че „очилата им са доставени“ и отсреща чуват изумения отговор „Никакви очила не съм поръчвал!“   

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ