Българските ученици влошават резултатите си в изследването PISA

Българските ученици влошават резултатите си в изследването PISA

Българските ученици влошават резултатите си в изследването PISA

Българските ученици влошават резултатите си в последното международно проучване ПИЗА (PISA). Оценяват се уменията на ученици от 79 държави и региони в три области - четене, природни науки и математика. В изследването за България са били обхванати 6900 ученици от 7 и 9 клас от общо 197 училища. Те обаче показват спад в резултатите си и в трите изследвани области – четене, математика и природни науки.

PISA изследва не просто знанието за четене и писане, но и как се прилага като умение - търсене на информация, откриване на противоречия. В тази област резултатът на българските ученици е значително под средният. За България той е 420 точки. Първи по среден резултат са децата в Китай с 555 точки.

Резултатите показват влошаване и на показателите за представяне в областта на природните науки

Седмокласниците ни пък са по-добри по български, отколкото по математика, сочат данните.

„Резултатите не са изненадващи, но са разочароващи“, коментира министърът на образованието Красимир Вълчев.

„Не бива да се правят кардинални изводи по математика и по четене, тъй като резултатите са в границите на статистическата грешка. Отстъплението по природни науки обаче буди леко притеснение и трябва обстойно да се анализира“, коментира образователният министър. 

Настоящите ученици, които са се явили на PISA, все още са по старите системи. Дали има ефект от промененото обучение - според министъра трябва да се извъртят два образователни курса и тогава да се правят изводи.

Другата причина, според министъра, е способността на преподавателите да поднасят материала атрактивно, а не със зубрене и да изискват същото от учениците. В тази връзка повече ще се изисква от регионалните образователни инспекторати, които ще следят как се преподава, а не само дали учителят спазва точното разпределение на учебното съдържание за съответния ден и час.

Вълчев отбеляза, че от следващата година приоритетно ще се финансират онези училища, които залагат на иновативно обучение и създават подготвени кадри с умения, а не само на теория. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ