Затвори

Съветът за саморегулация препоръча спиране на тв реклама на Националната лотария

Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация (НСС) излезе с решение, в което отчита нарушение на етичните норми, свързани с опасност за начина на живот и нагласите на децата във връзка с телевизионната рекламата на Билет „Шоколад“ на Националната лотария с участието на момичета от Националния отбор по художествена гимнастика. НСС смята, че рекламата, която е на продукт, неподходящ за децата и подрастващите, е до голяма степен насочена именно към тях и трябва да бъде спряна от разпространение в ефир или приведена в съответствие с Етичния кодекс.

Рекламата не се излъчва в телевизионния ефир от началото на месец март. На 26 февруари Национална мрежа за децата сезира с отворено писмо 8 институции за това, че телевизионният клип подбужда към хазарт, включително и деца и млади хора, и нарушава етичните и законови норми. От решението на НСС става ясно, че към тях са постъпили още две жалби от граждани.

В становището на Етичната комисия към НСС се казва: „Като взе предвид, че клипът, рекламиращ хазартна игра е с участието на лица, които изглеждат „непълнолетни“, което го прави атрактивен за подрастващите, Етичната комисия счита че рекламодателят не е положил специалната грижа, която му вменява чл. 17.1. от Етичния кодекс. Търговската комуникация използва състезателките по художествена гимнастика в ситуация, с която не би следвало да се отъждествява нито спортист, нито подрастващ. Сюжетът внушава увлечение към хазарта, което е в разрез с обичайните представи и очаквания към поведението на младите състезателки и поради това противоречи на доброто обществено поведение, начин на живот и нагласи.

Впечатлението се подсилва и от отношението на треньорката Илиана Раева към това увлечение, която освен това е и председател на Националната федерация по художествена гимнастика. Рекламният клип показва категоричното й неодобрение към това момичетата да консумират шоколад, но не и към покупката на билети за участие в хазартна игра. И ако в по-голямата част от клипа може да се приеме, че става въпрос за игра на думи и пораждаща се от това двусмислена ситуация, то от финалните кадри, става ясно, че рекламата не само използва думата „шоколад“ като асоциация с лотарийните билети „Шоколад“, но показва и реалното им закупуване и използване от състезателките, с което директно се отправя призив към цялата аудитория, включително и към подрастващите, да участват в хазарт“.

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 20.06.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 20.06.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.69527
0.589877
CNY
10
2.60941
3.83228
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.22562
0.449313
RUB
100
2.65657
37.6425
USD
1
1.68926
0.591975