Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Съветът за саморегулация препоръча спиране на тв реклама на Националната лотария

101

Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация (НСС) излезе с решение, в което отчита нарушение на етичните норми, свързани с опасност за начина на живот и нагласите на децата във връзка с телевизионната рекламата на Билет „Шоколад“ на Националната лотария с участието на момичета от Националния отбор по художествена гимнастика. НСС смята, че рекламата, която е на продукт, неподходящ за децата и подрастващите, е до голяма степен насочена именно към тях и трябва да бъде спряна от разпространение в ефир или приведена в съответствие с Етичния кодекс.

Рекламата не се излъчва в телевизионния ефир от началото на месец март. На 26 февруари Национална мрежа за децата сезира с отворено писмо 8 институции за това, че телевизионният клип подбужда към хазарт, включително и деца и млади хора, и нарушава етичните и законови норми. От решението на НСС става ясно, че към тях са постъпили още две жалби от граждани.

В становището на Етичната комисия към НСС се казва: „Като взе предвид, че клипът, рекламиращ хазартна игра е с участието на лица, които изглеждат „непълнолетни“, което го прави атрактивен за подрастващите, Етичната комисия счита че рекламодателят не е положил специалната грижа, която му вменява чл. 17.1. от Етичния кодекс. Търговската комуникация използва състезателките по художествена гимнастика в ситуация, с която не би следвало да се отъждествява нито спортист, нито подрастващ. Сюжетът внушава увлечение към хазарта, което е в разрез с обичайните представи и очаквания към поведението на младите състезателки и поради това противоречи на доброто обществено поведение, начин на живот и нагласи.

Впечатлението се подсилва и от отношението на треньорката Илиана Раева към това увлечение, която освен това е и председател на Националната федерация по художествена гимнастика. Рекламният клип показва категоричното й неодобрение към това момичетата да консумират шоколад, но не и към покупката на билети за участие в хазартна игра. И ако в по-голямата част от клипа може да се приеме, че става въпрос за игра на думи и пораждаща се от това двусмислена ситуация, то от финалните кадри, става ясно, че рекламата не само използва думата „шоколад“ като асоциация с лотарийните билети „Шоколад“, но показва и реалното им закупуване и използване от състезателките, с което директно се отправя призив към цялата аудитория, включително и към подрастващите, да участват в хазарт“.

още от Общество
10
Понеделник
Декември