Тарифите за тол системата ще се преработят, третокласните пътища отпадат от таксуване

Тарифите за тол системата ще се преработят, третокласните пътища отпадат от таксуване

Тарифите за тол системата ще се преработят, третокласните пътища отпадат от таксуване

Тарифите на тол таксите ще бъдат преработени и ще са различни според класа на пътя – автомагистрала, първи или втори клас. Това се избистри като една от новите идеи по дискусията за въвеждането на тол системата на първото заседание на Обществения консултативен съвет за въвеждане на тол системата под ръководството на заместник-регионалния министър Николай Нанков. В него участваха над 30 представители на институции и експерти от браншови организации в транспортния и търговския сектор.

По предлогение на превозвачите, третокласните пътища ще отпаднат от таксуването.

Таксите ще имат различна ставка и според категориите на превозните средства в зависимост от тонажа им, броя на осите и екологичния им клас. Логиката на тарифирането е който по-малко замърсява въздуха, защото е с по-висок екологичен клас, и по-малко износва пътната настилка, защото е по-лек, да плаща по-малко.

Редуциране с близо 50 % на платените републикански пътища, намаляване на тол таксите за тежкотоварни превозни средства над 3,5 тона и нулеви ставки за редовните автобусни линии бяха още сред обсъжданите теми на заседанието.

Предложението, което министерството сложи на масата за преговори е обхватът на платената републиканска пътна мрежа да е около 5900 км, близо 6000  автомагистрали, първи клас и частично втори клас пътища. Технически с електронната система ще бъдат покрити всичките 10 800 км пътища, както е заложено в заданието за изграждането на инфраструктурата на системата – стационарните контролни точки с камери и сензори, изградена по трасетата извън обхвата на таксуването с тол, няма да стои неизползвана. А ще е в помощ при измерване на натоварването на оси, извънгабаритните товари, както и за контролните цели на Пътна полиция, която ще има възможност да проследи средна скорост на движение и пр., обясни Нанков.

Прогнозите, след редуцирането на обхвата и размера на тарифите са за около 600 млн.лв. приходи от тол такси за първата година от въвеждането й. Заедно с постъпленията от над 250 млн.лв. от електронни винетки, общо годишният приход от електронната система за събиране на пътни такси се очертава да е над 850 млн.лв.

Склонни сме да приемем предложението на автобусните превозвачи от тол такса да се освободят редовните линии, за които се плаща билет, каза пред журналисти Николай Нанков. И да има такси само за случайните и служебни автобусни превози, които по данни на бранша са около 50 на сто от автобусните превози.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ