Жертвите от катастрофата на магистрала "Струма" са 44

Жертвите от катастрофата на магистрала Струма са 44

Жертвите от катастрофата на магистрала "Струма" са 44

До момента няма нито един очевидец на катастрофата на "Струма". Един от оцелелите обаче твърди, че спасените пътници не са седем, а осем. Това стана ясно по време на брифинг на Прокуратурата. Има разпитани свидетели, които са казали, че по време на почивката на бензиностанцията, част от пътниците са се разменяли по автобусите, обясниха още разследващите. 

"Твърдението на оцелелия мъж може да се дължи на "недобър спомен". Фактите обаче показват, че в автобуса са намерени 44 тела на загинали, а не както се смяташе досега - 45", обясни говорителят на главния прокурор Сийка Милева. 

"Телата със сигурност бяха 44. Граничният контрол на КПП "Капитан Андреево" е фиксирал 52-ма пътници в автобуса. Остава варианта някой от пътуващите по списък да се е прекачил в друг автобус. Разпитани са двама от пътуващите в автобуса. Те са били будни и дават изключително обективна информация. Показанията им се припокриват напълно и ние ги приемаме за напълно достоверни и коректно изложени. Разпитват се още двама пътници, които са в "Пирогов". Те могат да дадат показанията си в рамките на днешния ден", поясни заместник-главният прокурор Борислав Сарафов. 

Аутопсиите показват, че всички пострадали са загинали основно от задушаване вследствие на избухналия пожар, а не от травми при катастрофата или от разкъсвания при взрив. В дихателните пътища на жертвите са намерени сажди, стана ясно на брифинга. 

От Прокуратурата отхвърлят тиражираната версия, че в автобусът е било превозвано контрабандно гориво в туби, както и версията за терористичен акт.

Назначена е комплексна експертиза, която ще даде отговор на ключовия въпрос защо се е стигнало до напускане на пътната траектория на автобуса, до настъпилия интензивен пожар и до този летален изход, каза още Сарафов.

"Има спирачен път и преди мантинелата, и след нея. Тази мантинела, на която се е нанизал автобуса, не само не е полезна, но е способствала за настъпването на инцидента. Тези обстоятелства ще бъдат изследвани от нас", коментира Сарафов. 

"От показанията на свидетелите става ясно, че автобусът се е отклонил в дясно и се е нанизал в мантинелата. На практика тази мантинела се явява препятствие, защото 9 колчета от нея са изкъртени. Цялата мантинела е отнесена с автобуса в средата на магистралата. Ние я намерихме силно деформирана между предната гума и предната врата, където се намира и резервоара с нафта. Експертите ще изчисляват как се е възпламенила нафтата. Свидетели казват, че непосредствено след сблъсъка, пламъците са тръгнали от предната част на автобуса и после бързо са се разпространили. А предната врата изхвърчала и е намерена встрани на тази отбивка. Въпреки че не е имало предна врата, оттам не е можело да се излезе. Всички пътници са се струпали към средната врата. За жалост, автобусът изкъртва и лявата мантинела и продължавайки да се движи, попада между двете мантинели на двете платна, които са с неговите габарити. Задната врата се оказва затисната от мантинелата. Откачването на дясната мантинела и стърженето й по асфалта като шмиргел, което е предизвикало възпламеняването на резервоара, намиращ се в предната част на автобуса", обясни ръководителят на екипа от следователите, които разследват казуса Мариан Маринов. Освен това на мястото на инцидента са констатирани лоша пътна маркировка, лоша сигнализация и лоша организация на движението. 

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ