Пакет "Мобилност" влиза за гласуване в Европарламента в нарушение на правилата

Пакет Мобилност влиза за гласуване в Европарламента в нарушение на правилата

Пакет "Мобилност" влиза за гласуване в Европарламента в нарушение на правилата

Пакет "Мобилност" влиза в залата на Европейския парламент в понеделник по предложение на председателя на либералите в ЕП Ги Верхофстад, за да бъде гласуван на предпоследната сесия за този мандат сесия идната седмица в Страсбург. Това е решил председтателският съвет на ЕП току-що, съобщи в Брюксел лидерът на евродепутатите от ГЕРБ/ЕНП Андрей Ковачев.

"Това е в нарушение на правилата, защото за първи път в пленарната зала влиза текст, който е отхвърлен в транспортната комисия. В понеделник с колегите от останалите държави и периферията на ЕП да го съборим от дневния ред, за да не стига до гласуване в сряда", заяви Ковачев, цитиран от "24 часа".

Той е категоричен, че решението трябва да остане за следващия мандат.

Според българския бранш приемането на пакета въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение, предупредиха български преовзвачи.

Какво предвиждат новите европейски правила? На практика това са редица ограничения за тежкотоварните камиони, засягащи както българските превозвачи, така и тези от други държави от Централна и Източна Европа, свързани с т.нар. Мобилен пакет 1. Той предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици; след третия ден в страна от ЕС да получават колкото са ставките в съответната държава; също така да нощуват в места за настаняване, а не в кабините на камионите, които са оборудвани за целта, без да е предвидена охрана за паркираните камиони. Другият проблемен момент в предложения пакет за мобилност е свързан с превозвачите от трети страни, засяга каботажните превози и превозите в трети страни.

Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ