Кабинетът одобри решението за отлагане на годишните такси по концесията за Летище София

Кабинетът одобри решението за отлагане на годишните такси по концесията за Летище София

Кабинетът одобри решението за отлагане на годишните такси по концесията за Летище София

Кабинетът одобри решението за отлагане на годишните лицензионни такси за Летище София, дължими от новия концесионер СОФ Кънект.

Възстановяваме баланса на концесията на Летище София единствено чрез отлагане на годишни плащания. Те нито се опрощават, нито се намаляват. Още този месец държавата ще получи първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 милиона лева, които са предвидени в приходната част на бюджета, обясни министърът на транспорта Росен Желязков на днешното правителствено заседание, който е вносител на проекторешението за изменение на концесионния договор.

То бе повод за вчерашния призив на Корнелия Нинова към "Има такъв народ", Демократична България и "Изправи се! Мутри вън" да се обединят и спрат решението.

Желязков беше категоричен, че няма никакво основание да се твърди, че изменението ощетява държавата. „Единственото желание на опонентите е да уязвят или провалят тази чиста, прозрачна и изключително полезна за държавата инвестиция“, посочи транспортният министър. 

Той напомни, че в продължение на 4 месеца е била извършена проверка и от Европейската комисия. Наред с това има потвърдена готовност за финансиране на проекта от 8 банки, като 4 от тях са международни финансови институции – ЕБВР, ЕИБ, Черноморската банка за търговия и развитие и Групата на Световната банка.

„Имаме подписан концесионен договор, който е правно валиден и обвързващ. Всички теми, тези, идеи, твърдения, политиканстване на тема мораториум върху нещо, което вече е факт, е правен нихилизъм и държавнически волунтаризъм. Който има желание в следващото управление, може да пристъпи към прекратяване на договора с всички последици от това“, каза още министър Желязков.

По думите му, при подобно развитие, държавата ще се лиши от 660 млн. лева, ще се създадат рискове за изпълнението на държавния бюджет, а също така най-голямото ни летище няма да има възможност да бъде конкурентно като тези в съседните държави.

„В момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията. Без концесионер рискът от управлението и експлоатацията ще остане в лицето на държавния летищен оператор. Само за първите два месеца на тази година загубите заради силно намалелия трафик и силно намалелия пътникопоток при постоянни разходи на летището са в размер на 11 милиона лева. Всички държави членки на ЕС предприеха необходимите възможни мерки, за да подпомогнат своите авиационни индустрии“, припомни транспортният министър.

Той изтъкна още, че с днешното решение се приема също, че ще бъде извършван ежегоден мониторинг и при възстановяване на икономическия баланс, считано от 2019 г., ще бъде възстановено плащането на годишните възнаграждения. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ