Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Перфектният повод, перфектният момент - 5 урока по комуникация от речта на Мартин Лутър Кинг

Getty Images

Добре познатата реч „Имам една мечта“ от 28 август 1963 година продължава да бъде разглеждана отново и отново днес, като пример за отлично въздействие над масите от гледна точка на комуникацията. Мнозина я определят като най-великата в американската история с право – тя е перфектното съчетание от риторични похвати, променило хода на историята. Вижте 5 елемента, които Мартин Лутър Кинг-младши е използвал, и които може да пренесете във вашата работа като комуникатори.

Перфектният повод

Като всеки оратор, и Кинг започва речта си с това, че е много щастлив да говори пред публиката. След това добавя, че събитието ще „остане в историята като най-великата демонстрация на свобода в историята на нацията“. Въпреки че не всеки може да започне речта си с такава претенция, може да се обърне внимание на социалното значение на събитието.

Перфектният момент

Кинг не пропуска да отбележи, че речта му се състои 100 години след Гражданската война и провъзгласяването на еманципацията. Но го прави деликатно, без да назовава събитието директно. С думите си той подготвя публиката за следващото послание, че това не е само момент, в който е време да се погледне назад, но и момент, в който с нова надежда трябва да се продължи напред. Придържайте се към последователност.

Перфектната обстановка

На фона на мемориала на Ейбрахам Линкълн тази реч звучи още по-могъща. Обстановката допълнително усилва въздействието, затова не я пренебрегвайте.

Перфектната личност

Аса Филип Рандолф определя Мартин Лутър Кинг-младши като „моралния лидер на нацията“. Някои може и да оспорват този факт, но не и тълпата, която се е събрала в онзи ден, за да чуе прочутата реч. През 1963 година Кинг е правилният човек за излъчването на послание, свързано с неравенството и дискриминацията на цветнокожите.

Перфектният език

Впечатляващо в тази реч е, че използва всеки възможен риторичен инструмент за времето си. Почти всеки параграф е като отделен урок по комуникация. Дължината на изреченията също не е случайна – на някои места по-дългите изразяват мнение, по-късите го подкрепят, а последните няколко думи в параграфа е прост факт.

Мартин Лутър Кинг е подредил правилно всички тези елементи. За да създадем своя комуникационен шедьовър, трябва да знаем – това е посоката, в която да вървим.

По материал на Entrepreneur.com

още по темата
още от ПР и събития