Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Нека говорят!

Pexels

Monumental Marketing е агенция, фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.

Мъдрият писател Оскар Уайлд веднъж е казал, че „има само едно нещо на света по-лошо от това да говорят за теб и то е да не говорят за теб“. Докато това звучи доста правилно за обществото от XIX век, то не може да се каже същото за света на пиара днес. Позитивното отразяване в медиите е ключово за всеки бранд, защото решеният на потребителите да подкрепят един бизнес често се базират на одобрението на публичния имидж.

Ще ви покажем как да привлечете вниманието на пресата и онлайн медиите без да се налага да плащате за това. Информираността за бранда може да се постигне и като се отклоните от пътя си, за да грабнете вниманието на журналистите или за да изградите бранда си генерално.

Ревюта и разпространение от уста на уста

Според потребителско проучване 86% от потребителите четат ревюта онлайн преди да се доверят на един малък бизнес. Освен ако брандът ви не е известен колкото McDonald’s, е вероятно хората да ви третират с повече предпазливост. Това е разбираемо – вие бихте ли заделили от парите си за продукт или услуга на бранд, за който нито приятелите ви, нито някой онлайн е чул? По-скоро не. Клиентите изискват определено ниво на доверие, преди да изберат вас през конкурента ви.

Затова изграждането на положителни отзиви и връзка с клиентите е от решаващо значение. Според Nielsen 92% от анкетираните в изследване биха се доверили повече на препоръка или ревю, отколкото на платена реклама. Бързото отговаряне на всякакви оплаквания и запитвания, които хората отправят към вас, също ще ви помогне. Позиционирането ви като компания, която е повече от поредния безлик бизнес, ще направи чудеса с репутацията ви.

Зелени инициативи

Екологичните брандове стават все по-привлекателни, тъй като вниманието на широката общественост се насочва към проблемите с изменението на климата. Всичко, което помага на хората да се чувстват така, сякаш спасяват полярни мечки, би станало хит. Гарантирането, че продуктите ви са произведени възможно най-устойчиво ще спомогне за имиджа. Промотирането на нещо такова ще доведе пресата при вас, тъй като етичните и екосъобразните бизнеси се разглеждат като водещи на съвременния пазар.

Според платформата GlobalWebIndex „половината от дигиталните потребители споделят, че притесненията им за околната среда влияят върху решенията им за покупка“. Това е голяма пропорция от потенциални потребители, която може да бъде привлечена от бранда ви, като положите усилия да станете устойчиви. Какво чакате? Действайте!

Силно присъствие в социалните мрежи

Един от най-лесните и доходоносни начини да генерирате позитивно отразяване в пресата за бранда си е създаването на силно присъствие в социалните мрежи. Платформи като Instagram и Twitter ви позволяват да управлявате имиджа, брандинга, тона си и уникалното креативно съдържание.

Проучване, проведено от Lyfe Marketing, показва, че „71% от потребителите, които имат позитивен опит с един бранд в социалните мрежи са склонни да го препоръчат на приятелите и семейството си“. Имайки това предвид, е очевидно, че социалните мрежи са новото дигитално лице на компаниите. Позитивното отразяване брандовете могат да постигнат сами, взаимодействайки си с потребителите онлайн и създавайки собствено съдържание.

Защо не добавите към всичките си канали в социалните мрежи линкове към уебсайта ви? Наред с това съдържанието ви трябва да бъде положително, например за устойчиво производство на продукти.

още по темата
още от ПР и събития