нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Лесно за четене, приятно за гледане

Shutterstock

Преди да започнете да пишете прессъобщението си, се запитайте как трябва да го направите. Много ненужни информации циркулират в нюзрумите и интернет сайтовете – такива, в които не се казва нищо полезно. Защо репортерите трябва да споделят точно вашата история? С какво е интересна за читателите и с какво превъзхожда това, което другите брандове имат да кажат?

Жанет Бувоар споделя за Medium.com няколко ценни препоръки за прес релийза.

Структурата

Всяко от следните представлява един параграф:

  • Обобщение на написаното: Повечето хора не четат релийза след втория параграф. Важно е обаче да се подсигурите, че сте ги запознали с цялото съдържание, затова краткото обобщение в началото оправдава очакванията.
  • В контекста на компанията: Как се вписва в стратегията и мисията на компанията новината, която представяте? С какво е уникална и различна, в сравнение с обстановката на пазара?
  • Цитати от трети страни: Задължително включете цитати в своето съобщение до медиите и се уверете, че няма да ви повредят, ако бъдат извадени от контекста на релийза ви, защото репортерите често ги използват.
  • Допълнителни ресурси: Прикачете снимки и мултимедийни файлове, които репортерите да ползват. Добавете линкове към всички социални медии, в които компанията ви има профил, както и линк към уебсайта ви.

Стилистично оформление

  • Силно заглавие – избягвайте жаргона и използвайте наистина ефективни думи. Опитайте да напишете няколко заглавие, преди окончателно да изберете едно.
  • Бъдете кратки – можете да напишете стотици празни думи без никакъв смисъл, само за да догоните даден обем. По-добре си го спестете.
  • Форматирането има значение – използвайте кратки параграфи и добавете всичко, което смятате, че ще направи прессъобщението лесно за четене и приятно за гледане

Разпространението

Когато вземате решение къде да разпространявате прессъобщението си, мислете за това къде е таргет аудиторията ви и кой ще е най-заинтересован да го прочете. Ако е възможно, разгледайте публични данни, които медиите предоставят. Разгледайте и рубриките им, за да прецените дали и къде бихте се вписали в потока от съдържание, така че да не се натрапвате нито на репортерите, нито на читателите.

Редактор: Габриела Беличовска

още по темата
още от ПР и събития