Един наистина успешен бизнес обяд

Един наистина успешен бизнес обяд

Един наистина успешен бизнес обяд

Храната сплотява хората и ги обезоръжава от враждебност. Неслучайно от древни времена преговори са се водили край добре подготвени трапези, а гостоприемството и личните отношения са се определяли от подготовката на домакина.

В днешния бизнес свят обядът остава водещ момент за комуникация. По време на него има някои неписани правила, които трябва да спазваме. Както и тънкости на поведението. 

"Миналата седмица имах голям клиент, който ме покани на обяд. Това ме накара да се замисля върху въпроса кое прави успешен един бизнес обяд. Така че реших да напиша тези прости правила, които да действат като насока", коментира авторът Матю Сойерс в Inc.com. Ето какво изтъква той:

1. Закуска, обяд, вечеря и кафе. 

Нека стане ясно, че обядът не е на обяд. В днешното ежедневие един обяд може да се проведе в 12, 15 или 16 ч. в зависимост от това кога е най-удобно на двете страни.

2. Програма и цел. 

Често, когато храната влезе в уравнението, хората забравят за целта на срещата. Независимо от наличието на храна, единият трябва винаги да помни една проста истина за бизнес обяда: Това е точно като всяка друга среща. Така че, когато присъствате на бизнес обяд, трябва да имате в ума си ясен дневен ред за това, което вие искате да обсъдите и да постигнете.

3. Това е просто бизнес, нищо лично. 

Храната предизвиква чувство на комфорт. А когато ни е удобно, можем да изгубим фокуса върху нашата цел и да се отпуснем до точката, където изпадаме в една по-лична позиция...

4. Без алкохол.

Нищо не подкопава доверието по-бързо отколкото питие в средата на деня. Отминаха дните на обяда с две мартинита. От вас се очаква да бъдете отговорни. Пиенето пречи на способностите.

5. Следете маниерите си. 

Били ли сте някога на обяд с човек, чиито маниери са като тези на пещерен човек? Може би той е продължавал да говори, докато дъвче храната или да взима от вашата чиния? Всичко това прави лошо впечатление. Ако сте загрижени за правилния етикет, запознайте се с него.

6. Качеството на разговорите.

Никой не обича човекът срещу него да говори постоянно за себе си. Трябва да изслушвате отсрещната страна и да намерите общи теми, които да са интересни.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ