Талантлив е, но не обича да общува

Талантлив е, но не обича да общува

Талантлив е, но не обича да общува

Във всяка компания има талантливи служители, които обаче не са особено контакти, странят от колегите си и не обичат да разговарят. Това не означава, че те не са добри професионалсти, просто са по-интровертни от останалите.

Общуването с тези хора представлява истинско предизвикателство за колегите и за вътрешно фирмената комуникация. В същото време тези "служители отшелници" са важни, защото докато са "тежки интроверти" те може да вършат неповторима работа. 

Ето няколко съвета как да се справите успешно с общуването с този тип хора на работното място, изброени от Entrepreneur.com.

Уважавайте различията

Винаги помнете, че хората се различават в своите умения и качества. Насърчавайте интровертните си служители да разширяват зоните си на комфорт и внимавайте да не ги смажете със самочувствието си. Едва ли може да разчитате на този тип хора за презентации, помнете, че те по-трудно се отпускат пред непознати личности. Те се чувстват по-комфортно в собствения си офис и се нуждаят от време, за да разперят крила.

Оценявайте скритите таланти

Правете ефективна и редовна оценка на талантите на служителите от момента, в който ги наемате. Добра работа може да свърши кратък въпросник за уменията на вашите служители, който да актуализирате редовно. 

Не очаквайте от интровертният тип хора да скочат по време на среща и да предложат гениалната си идея. Давайте им допълнителни възможности за участие извън груповите дискусии. "Отшелниците" в компанията често се оказват най-дълбоките мислители. Те могат да ви предложат уникална и безценна стратегия, която да отговаря най-добре на ценносостите на фирмата ви.

Вдъхвайте увереност на служителите си 

Много талантлви специалисти понякога просто имат нужда от уверността, че могат да направят дадено нещо, за да го постигнат. Започнете да давате на служителите си първо малко задачи, с които могат да се справят, така ще придобият самочувствие и за по-големите проекти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ