Уроци по кризисна комуникация от работата в една подводница

Уроци по кризисна комуникация от работата в една подводница

Уроци по кризисна комуникация от работата в една подводница

Преди да се присъединя към корпоративния свят, прекарах 8 години, работейки на борда на подводница на Американския военноморски флот. 

Обръщайки се назад мога да кажа, че тези мои ранни години са ми послужили като своеобразна лаборатория по лидерство и комуникации, в която съм се научил на критично важни умения. Сред тях са как да градя, управлявам и вдъхновявам силни екипи.

На моменти уроците, които научих, бях най-трудните ми. В много тесните пространства на подводниците на няколко метра под океанската повърхност залозите винаги са доста виски и всяко решение може да засегне безопасността на екипажа. 

Веднъж имаше едно особено сформиращо преживяване, които се отличи и ми помогна да бъда личността, която съм днес. 

Когато човек е на подводница, една от най-опасните ситуации може да бъде да излпуваш нагоре над повърхността, защото има ограничена видимост точно над теб. По време на едно от възложените ми служебни дежурства дочух шум докато подводницата ни изплуваше и осъзнах, че ние изплуваме изпод друг кораб. Разбрах, че трябва да действам много бързо, за да защитя от опасността екипажа. Трябваше да включа алармата. Като младши моряк обаче бях малко колеблив. Въпреки чувството ми за несигурност, все пак незабавно я включих и успях да възстановя безопасността. Анализайки събитието след това си извадих няколко ценни урока за поведението в кризи. Съчетани с останалите неща, които научих от подводната работа, ето какво знам:

Доверявайте се на инстинктите си. 

Военноморското обучение ме подготви за много възможни сътуации, които биха могли да възникнат на борда на една подводница. Но, подложен на изпитание в реален момент на криза, аз дълбоко тряваше да разчитам на инстинктите си. 

В работата си в бизнеса често смятаме, че числата и фактите са най-важни когато стане въпрос да взимаме решения, но да се доверим на инстинктите си също може да е от ключово значение. Когато човек се научи първо да се доверява на себе си и спре да размишлява на втори план, това е една от първите стъпки, които ще му позволят да стане ефективен в работата. Това ни дава възможност да се отправяме към проблема направо и смело, без колебание.

Когато си уверен, че решенията ти може да се превърнат в положителни резултати, и екипът ти ще ти повярва и ще стане по-уверен в себе си. 

Използвайте гласа си без значение от позицията ви в йерархията. 

Продължава на страница 2.

Връщайки се към ситуацията на подводницата си спомням, че незабавно натиснах аварийната аларма, знаейки че действията ми може да ни спасят от катастрофа. Въореки че да надигнем глас и да заемем положение може да бъде предизвикателно, аз знам също и че трябваше да говоря високо, за да предотвратя нещо да не навреди на екипа ни. 

Без значение дали сте младши специалист или начинаещ, ще има моменти, когато ще разполагате с повече информация от другите и тогава ще бъде времето да излезете крачка напред, да поемете инициативата и да бъдете решителни. Ако имате добра идея, изложете я на обсъждане. Ако имате коментар, кажете го. В случай на криза, изкажете предположението или критиката си, използвайки своята собствена уникална гледна точка. 

Поемайте отговорност. 

Щом кажете нещо, дадете идея или дръпнете аварийната аларма, винаги знайте, че после трябва да поемете отговорност. Грешки се случват, но все още ако човек рискува, се поражда успех. Част от кризисната комуникация и лидерството по време на нея е да направите най-доброто възможно решение при наличната информация и да поемете отговорност за резултата. 

Никога не се страхувайте да говорите открито, винаги вярвайте на интуицията си и бъдете притежател на вашите собствени решения и избори в живота. Успех!

По разказ на Джон Дивайн - гостуващ автор на Entrepreneur.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ