Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Вашият клиент, вашият партньор, вашият почетен гост

Снимка: Shutterstock

Да бъдем харесвани и да започваме лек непринуден разговор с непознати е нещо сложно, което на едни се отдава с лекота, а други трябва да го учат. Но с тренировки и правилните съвети възможностите се изравняват. 

При срещи и неформални сбирки винаги има един човек, който се превръща в център на вниманието. Хората искат да бъдат около него и несъзнателно търсят неговото съгласие. И в почти всички случаи "най-популярните" личности в дадено микрообщество са тези, които впоследствие са най-ефективни при изграждането на разбирателство от първото си взаимодействие с другите.

Тази способност (за изграждане на разбирателство) може да бъде (и често е) несъзнателна, разказва Джефри Джеймс в колонката си Inc.com.

Според д-р Ърл Тейлър, цитиран от него, ключът към създаването на разбирателство е да разчиташ на други преживявания в живота си.

Един от методите е да се отнасяте с другите като почетни гости. Някои хора погрешно смятат, че бизнес разговорите тръгват по-гладко, ако те започват с препратка към споделен културен опит, като например последното спортно събитие за днес или вчера. Такива теми често са плоски. (Например, има някои хора, които нямат абсолютно никакъв интерес към спорта.) 

Според Тейлър далеч по-ефективно е когато срещнем някой за първи път, да създадем усещането в него, че той едва ли не е наш почетен гост. "Точно както любезно каните гостите си да се чувстват удобно, когато се срещнете с клиент или колега, вие трябва да покажете, че сте благодарни, че имате възможността да прекарате време с този човек", казва д-р Тейлър.

Съветът е след първоначалния поздрав да започнете разговор по тема, с която другият човек да разбере, че имате отношение към него. После трябва да следва въпрос, който води към разговор. Например, можете да се заговорите с технически експерт, като споменете, че сте чули друг експерт наскоро да представя доклад на техническата конференция. После попитайте въпрос като: "Вие какво смятате?".

Когато сте искрени и се интересувате от това, което ви се казва, човекът от срещата с вас ще ви запомни и ще си спомня за нея с усещането за стойност от този разговор. 

още по темата
още от ПР и събития