нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Служителят на бъдещето има нужда от 56 основни умения

Getty Images

Дигиталните технологии и изкуственият интелект променят ежедневието на хората, а този факт не подминава и професионалните задължения – от точно 56 основни умения ще има нужда служителят на работното място на бъдещето. Това обобщават от McKinsey в ново проучване, в което са взели участие 18 хил. души от 15 държави.

Изследователската фирма разглежда работните позиции, които ще бъдат загубени, както и тези, които ще възникнат в резултат на автоматизацията и роботизацията. Така необходимостта от физически умения ще намалее, но търсенето на технологични, социални, емоционални и когнитивни способности ще нараства.

Част от работата ще си остане специализирана, но на пазара на труда, който е по-автоматизиран, дигитален и динамичен, всички граждани биха имали полза от притежанието на основни умения, които да им помогнат да удовлетворят следните три критерии, независимо в кой сектор работят:

  • Добавяне на стойност отвъд това, което могат да направят автоматизираните системи и интелигентни машини;
  • Работа в дигитална среда;
  • Непрекъсната адаптация към новите начини на работа и професии.

Изведената информация McKinsey групира в 4 категории и в общо 13 групи умения. От компанията обаче предпочитат думата DELTA пред думата „умения“, тъй като изведените изводи всъщност представляват комбинации от умения и поведения.

Повече за проучването четете тук.

още от Работа