Акцентът в BAAwards’21 е върху хората, които имат кураж да поемат рискове

Акцентът в BAAwards’21 е върху хората, които имат кураж да поемат рискове

Акцентът в BAAwards’21 е върху хората, които имат кураж да поемат рискове

Интервю с Росен Мисов, изпълнителен директор на Българска асоциация на рекламодателите (БАР)

Д-р Мисов е завършил медицина в София през 1990 г. и работи като клиничен лекар в продължение на 7 години. Бизнес кариерата на Мисов започва през 1998 г. в българския офис на фирма Проктър енд Гембъл, където той работи близо 12 г. като мениджър „Външни връзки“. На тази позиция Росен Мисов управлява проекти в България, Босна и Херцеговина, Македония, Албания, Сърбия. Росен Мисов е участвал в управлението на няколко индустриални асоциации, между които „Българската асоциация на детергентната индустрия – БАДИ“, и „Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика – БНАЕМПК“. От 2012 г. Росен Мисов е избран за изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателите (БАР), както и за член на УС на Националния съвет по саморегулация (НСС).

Г-н Мисов, за седма поредна година BAAwards ще отличи най-добрите постижения на професионалистите в сектора. Какви са промените на рекламния пазар и предизвикателствата пред бизнес средата в резултат на пандемията?

Пандемията донесе свиване на рекламни инвестиции, отмяна на кампании и висока степен на непредвидимост в развитието на пазара. От друга страна, тя ни научи да сме много по-гъвкави и чувствителни към промените, да търсим и намираме нови бизнес канали и начини за реализация на продуктите и услугите, които предлагаме. Усъвършенстваме знания и умения за онлайн комуникационно таргетиране и за онлайн-базиран бизнес. В условията на инфодемия (нарастване на фалшиви новини и прогнози, псевдо-експертни становища и твърдения, език на конфронтация и недоверие), която се развива заедно с пандемията, станахме по-критични и взискателни към „чистотата на средите“, в които позиционираме брандове.

Тази година Българската асоциация на рекламодателите ще даде своите награди на най-добрите екипи и специалисти от трите най-важни страни - рекламодатели, комуникационни агенции и студенти по маркетинг, реклама и комуникации. Защо студентите са важни за БАР и как бихте ги стимулирали да се включат?

Студентите са източник на свежи идеи, неограничавани от корпоративни традиции и „общоприети догми“. Те предлагат решения, които не са обременени от рутина. Те са талантите, които утре ще водят бизнесите на българския пазар, или за съжаление, ще изберат да го правят на други пазари. Наша първостепенна отговорност и полза е да задържим в страната ни повече от най-добрите хора.

Стимулираме ги като им даваме възможност чрез BAAwards да се представят и да се учат от изтъкнати практици: хора, които управляват бизнеси за стотици милиони левове в сложна и динамична среда.

Какво е основното послание, което отправяте към бизнес средата и рекламния пазар у нас чрез инициативата BAAwards?

Акцентът в BAAwards’21 „Сме ние“ е върху хората, които имат кураж да поемат рискове, гъвкавост да реагират на постоянно променяща се среда, компетентност и характер да носят отговорност. Хората, които намират и прилагат работещи решения, а не се крият зад оправдания. Хората, за които пандемията създава възможности, а не убива надежди.

Как протича процесът на оценка в конкурса? Какви са очакванията на журито към кандидатурите през тази година и на какви критерии трябва да отговарят кампаниите?

Оценяването ще се извърши онлайн от деветчленно жури, като всеки съдия ще изпраща оценките си през индивидуален достъп до системата.

Критериите за трите конкурса имат нюанси, но се базират на трите основни елемента: целеполагане, реализация и резултати.

Към участниците има очаквания са за по-смели и работещи решения, съобразени с новите реалности.

Как влияе дигитализацията на процеси и услуги в бизнеса на рекламния пазар у нас? Промениха ли се очакванията на рекламодателите към криейтив екипите, маркетинг специалистите и медиите?

Делът на рекламата в дигитални медии в сравнение с други „традиционни“ канали на комуникация, расте. Очакваме по-голямо внимание и критичност към „чистотата“ на средите, в които представяме брандове. Намаляване на риска наша търговска комуникация да стои близо до съдържание на противопоставяне, недоверие, омраза или фалшиви новини.

Променят ли рекламодателите нагласите си за размера на инвестиции в различните рекламни канали?

Според мен ще продължи тенденцията за диспропорционален ръст на реклама в дигитални медии (уеб портали, платформи за видео споделяне, социални мрежи).

Какви са очакванията Ви за развитието на рекламния пазар в България през  2022 година?

Постепенно възстановяване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ