Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Непредвиденият удар

Getty Images

Експерти прогнозираха скок на глобалните рекламни инвестиции от приблизително 7% до края на 2020-а, но пандемията от COVID-19 срина позитивните им очаквания и доведе до обратната тенденция – свиване от 8%, равняващо се на 50 млрд. долара загуби за комуникационните канали заради промяната в потребителските навици.

Данните на Световния център за рекламни проучвания (WARC), визуализирани в инфографиката на Visual Capitalist, подробно показват кои са най-засегнатите сектори.

Източник: Visual Capitalist

Загиването на традиционните медии

След като от десетилетия специалистите повтаряха теорията си за загиването на традиционните медийни формати, COVID-19 е в състояние да „закове ковчега“. Спад в рекламните инвестиции се наблюдава при всеки от традиционните канали за комуникация, за сметка на онлайн форматите, като най-силно засегнати са вестниците, списанията, външната реклама и киното.

Засегнатите категории

От началото на годината инвестициите в реклама в почти всички категории намаляват, с изключение на телекомите и комуналните услуги. Най-слабо комуникирани са финансовите услуги, развлеченията и туризмът.

Пътят към възстановяването

Като се вземат предвид инфлацията и обменните курсове, очаква се спадът на рекламните разходи да бъде по-лош от този при световната финансова криза. Освен това данни на WARC показват, че глобалните инвестиции не са напълно възстановени до нивата от периода преди 2008-2009 година.

Източник: Visual Capitalist

Средата се променя

Рекламодателите едновременно се сблъскват с условията на нова реалност, несигурност по отношение на потребителското поведение, възможност за втора вълна на новия коронавирус и затягане на карантинните мерки отново. Може ли COVID-19 да ускори прехода към дигиталната реклама или проблемите на традиционните медии са временно явление?

още от Реклама