Свалиха реклама заради оплаквания срещу промотиране на полови стереотипи

Manager News

Реклама на платформата за фрийлансъри PeoplePerHour бе свалена от Органа за рекламни стандарти във Великобритания след 19 потребителски оплаквания за промотиране на полови стереотипи.

Рекламата с надпис “You do the girl boss thing. We’ll do the SEO thing” е лансирана през ноември миналата година и се разпространява с банери, но се появи и в социалните мрежи, след като потребители изразиха недоволството си от нея. От комисията смятат, че фразата “We’ll do the SEO thing” („Ние ще направим SEO-то“), отнасяща се до оптимизацията на търсещите машини, предполага, че жените не са достатъчно добри в използването на технологиите, а фразата  “girl boss” препраща към името на книга, движение в поп културата и професионална мрежа от хора.

„С такова поведение не е изненадващо, че така или иначе намаляващият брой жени на топ ръководни позиции спадна още повече миналата година“, написа потребител в „Туитър". Ема Секстън, главният изпълнителен директор на креативната агенция myWW също коментира рекламата. „Много по-добро копи щеше да бъде „Ти си CEO-то, ние ще направим SEO-то“, написа тя.

От PeoplePerHour вече се извиниха за недоразумението и премахнаха думата “girl” от постера. Агенцията, изготвила рекламата, ще проведе обучение на екипа си, за да гарантира, че в бъдеще подобни грешки няма да бъдат допускани.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ