Tелевизионна реклама само за 9 долара?

В живота си виждаме хиляди реклами по телевизията - някои осмисляме повече, други не възприемаме, а трети са същински икони на маркетинговата история. Но, при всички случаи, ТВ рекламата днес е най-скъпият формат за маркетиране - тя може да достига до значителна публика. Особено, ако е изработена добре и се излъчва в подходящото време. 

Но каква е историята на този вид представяне на продуктите и услугите на бизнеса? 

Колкото и да е невероятно, първата излъчена в историята телевизионна реклама е струвала общо едва 9 долара – 4 за излъчването и 5 за позиция. Тя е показана по американската телевизия WNBT в 14:29 ч. на 1 юли 1941 г., непосредствено преди оспорвания бейзболен мач между „Доджърс“ Бруклин и „Филийс“ Филаделфия.

Рекламата е била на часовниците Bulova, които съществуват и до днес, и е с продължителност 10 секунди. Тя е много семпла – часовник с името на марката, на фона на картата на САЩ (с изключение на Аляска и Хавай, които по онова време все още не са били присъединени) и гласът на Рей Форест, човек от екипа на радио NBC, казващ “America runs on Bulova time” ("Америка се движи по времето на Bulova"). Всичко това вероятно не е било видяно от много хора, все пак по онова време телевизорът не е бил толкова достъпен. Важното обаче е, че възниква още едно „поле за изява“ както за рекламистите, така и за рекламодателите.

78 години по-късно 9 долара са просто един мираж, особено за компаниите, които се подготвят за реклама на финала на американското футболно първенство „Супербоул“. Там цените за 1-2 минути достигат над 12 милиона долара, тоест те са приблизително 1 333 333 пъти по-високи от тази на първата реклама. А ето я и нея.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ