Идват ли рекламите, управлявани с глас?

Идват ли рекламите, управлявани с глас?

Идват ли рекламите, управлявани с глас?

Нещо ново се случва на фронта на иновациите в областта на дигиталната реклама.

Мобилното приложение за слушане на музика Spotify тества нов вид реклами, които се управляват с глас. Това съобщава изданието marketingland.com. Новата технология позволява на потребителите и слушатели чрез смартфоните си да управляват своята ангажираност с рекламата. 

Тестовете се провеждат в САЩ, за да се промотира брандирано или оригинално съдържание. Практиката обаче може да се разпространи и към други марки и платформи в идните месеци, смятат специалистите. 

Spotify обяви в четвъртък, че провежда изпитанията на новите си "гласови реклами за мобилни устройства, които дават възможност на слушателите да взаимодействат със съдържанието чрез гласови команди". Засега, услугата за музикален стрийминг експериментира с формата, за да направлява слушателите си към брандирано или оригинално съдържание. Първоначалните тестови реклами промотират 1.) плейлист, брандиран от козметичната марка Axe на компанията Unilever и 2.) оригиналния подкаст Clash на Spotify Studios. 

Как работи услугата? Когато една гласова реклама бъде пусната, слушателят може да избере да взаимодейства (с нея) чрез изговаряне на "Play Now". Тази негова гласова компанда активира плейлист или подкаст, които съдържат допълнителни реклами. Тоест, той избира дали да не слуша брандирано аудио съдържание, спонсорирано от големите марки и направено достатъчно атрактивно за слушане. Но правото да слуша или да не слуша остава негово. Ако слушателят не отговори, или каже нещо друго, различно от командата "Play Now", текущото аудио съдържание ще продължи както обичайно. 

Новите гласови реклами ще представят интересни за слушане брандирани аудио продукции. Те са тествани засега само върху потребителите на Spotify в САЩ, които са дали разрешения приложението да използва микрофоните им и слушат от безплатната, пълна с реклами версия на Spotify. Потребителите могат и да откажат опцията. 

Защо дигиталният маркетинг трябва да го е грижа за това?

Новият формат с гласови команди е израз на продължителните усилия на Spotify да изгради своята рекламна услуга за стрийминг и да инвестира в гласови решения. Управляваните с глас реклами може да станат ефективни начини в бъдеще рекламодателите да популяризират съдържанието си и да ангажират потребителите, когато хората не се насочват особено надолу по екраните си.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ