Затвори

Историята за Джули и обувките в интернет

Снимка: Shutterstock

Джули Мартин е млад клиент, който се интересува от онлайн пазаруването. Веднъж се случило да разгледа обувки в сайта Zappos Когато ги видяла, си казала, че са "сладки". Но само толкова. Джули решила, че няма нужда от още един чифт обувки и напуснала сайта. Малко след това реклама на същите обувки започнала да я преследва навсякъде - във всеки интернет адрес, който посещавала.

"В продължение седмици всеки сайт, в който влизах, ми показваше тези обувки”, разказа тя пред "Ню Йорк Таймс". "Това е доста хитър маркетингов инструмент. Но е малко плашещ, особено ако не знаеш какво става”, коментира още Джули. И допълва, че към банера фантом се присъединила и реклама на още един вид продукт: диетични медикаменти, които отдавна поръчала онлайн. Споменът за използваните лекарства я накарал да се почувства зле.

Историята с Джули е от 2010 г. Американците вече отдавна свикнаха в интернет да им бъдат показвани категории от продукти, които се отнасят за техния вкус и предпочитания, допълва "Ню Йорк Таймс". Било то реклами на екипировка за тенис, или на банкови заеми.

Навлезе рекламата на конкретни стоки и услуги, които хората са потърсили и разгледали онлайн. Този вид маркетингова техника стана всепроникваща в САЩ след като бе възприета от Microsoft и Google. Често тя кара хората да се чувстват непрекъснато наблюдавани и е доста зловеща - технологиите сякаш намират начин да разберат от какво се интересуваш и какво мислиш да си купиш дори да не си го потърсил в мрежата.

Високо персонализираният маркетинг се смята за пробив на бизнеса с дигитална реклама, защото показва на потребителите подходящата реклама в точното време.

Арън Магнес, старши директор маркетинг и бизнес развитие на Zappos, коментира, че като цяло отзивите за този вид рекламиране са положителни. Негови колеги изтъкват предимството, че чрез него клиентите могат да получат отстъпки и да извличат други ползи при повторното посещаване на рекламиран сайт, който вече са разгледали.

Продължава на страница 2.

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 21.09.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 21.09.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.74192
0.574079
CNY
10
2.42951
4.11606
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.18773
0.457095
RUB
100
2.49116
40.1419
USD
1
1.66326
0.601229