Над 20% от германските компании се страхуват за оцеляването си

Над 20% от германските компании се страхуват за оцеляването си

Над 20% от германските компании се страхуват за оцеляването си

Малко над една пета от германските компании смятат, че оцеляването им е застрашено в резултат на коронавирусната криза. Това показват резултатите от последно проучване на водещия немски институт Ifo. Най-засегнати са доставчиците на услуги, където 27% от тях се определят като изложени на такъв риск. Подобен риск виждат и 18% от фирмите в търговията, 17% в промишлеността и едва 2% в строителството. 

Най-високите нива на несигурност се усещат от туристическите агенции и туроператорите (цели 85% от анкетираните), от хотелиерите (76%) и ресторантьорите (67%). Освен това 55% от работещите в индустрията за творчество, изкуства и развлечения смятат за застрашено оцеляването на техния бизнес. Така смята и 50% от компаниите от във водния транспорт, както и 48% във филмовия бизнес.

"Можем да видим вълна от несъстоятелност в следващите месеци", предупреди Щефан Зауер, анализатор от института Ifo.

В промишлеността, главно производителите и преработвателите на метали, считат бъдещето си за несигурно (53%). Следват производителите на текстил (38%), печатарската промишленост (28%), кожарско-преработващата промишленост (27%) и автомобилните производители и техните доставчици (26%).

В търговията най-силно засегнати (21%) са търговците на дребно, които са несигурни дали могат да оцелеят. Търговците на едро усещаха по-слабо негативно въздействие на коронавирусната криза, като сред тях 15 процента смятат, че са изложени на риск. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ