нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Сиренето - неочаквана жертва на втората вълна на Covid-19 в САЩ

Снимка: Shutterstock

Втората вълна от коронавирусната пандемия удря силно Съединените щати. Тя вече има своите негативни ефекти върху икономиката, сериозно ощетена през първите месеци на затваряне и с ясни сигнали, че някои от нейните сектори поглеждат назад към пропастта. Продажбите на един продукт обаче започват сериозно да страдат: сиренето. Според Bloomberg цената на този продукт се е сринала в САЩ поради намаленото присъствие на хората в барове и ресторанти, изплашени от опасностите от затворените пространства през зимата и които са се върнали към пандемичната рутина на храненето у дома. 

По данни на CME Group от юли насам цената на парче сирене чедър (един от най-типичните при вариантите за бързо хранене) е спаднала с цели 33%, от 3 на 2 долара, а може и още да намалее. Според оценките, до края на месеца тя може да падне с 25% повече, до 1,49 или дори 1,41 долара.

Контекстът е отрицателен за производителите, тъй като в някои щати на страната са наложени полицейски час, затваряне на барове и ресторанти и други ограничителни мерки. Възможността за домашни поръчки не облекчава удара, тъй като гражданите се сблъскват с тази втора вълна с по-малко ресурси и въпреки че секторът успя да издържи първата ограниченост на потреблението на домакинствата, най-лошите икономически обстоятелства се отразиха на покупките и те са намалили цената на своите продукти.

"През следващите няколко седмици пазарът ще започне да се руши, защото просто няма желание да се купува от страна на крайните потребители точно сега", обяснява Пол Баре, експерт по млечните продукти в Marex Solutions.

Единствената надежда за сектора е търсенето чрез доставка по домовете да успее да спре удара. 

"Закупуването на сирена като традиционни американски или моцарела е минало по-добре от очакваното. Малка вратичка за продукт, който също страда от ограниченията на глобалната пандемия", коментира ръководител на стратегията за млечни продукти на RaboBank Мей Ледман. 

Източник: eleconomista.es

още от Свят