Човешко е да се греши, но тези грешки може да ви струват работата

Човешко е да се греши, но тези грешки може да ви струват работата

Човешко е да се греши, но тези грешки може да ви струват работата

Никой не започва нова работа с мисълта, че скоро може да бъде уволнен. Както знаете, най-важното нещо, което може да направите, за да избегнете подобен сценарии, е да си вършите работата и да не създавате много проблеми, но това не е единствения фактор, от който зависи дали ще се задържите на работното място или ще го изгубите още в рамките на първия месец. Това са десет от най-често срещани грешки, които оставят хората без работа:

1. Лъжете в CV-то си

Много хора се поддават на изкушението да си препишат квалификации и качества, с които не разполагат, предполагайки, че веднъж щом получат желаното работно място, единственото нещо, което ще има значение, е тяхното представяне. Повечето компании днес обаче следват политика на нулева толерантност към лъжливите автобиографии, които понякога достатъчна причина да бъдете уволнени, дори ако вършите страхотна работа. Също така, ако има разминавания в това, което сте казали, че можете да правите, и това, което демонстрирате в работата си(не можете да се справяте със софтуер, които сте казали, че знаете как да използвате), то това може да доведе до цялостен преглед на вашата автобиография и оценка на реалните ви умения.

2. Проявявате неуважение към вашите ръководители

Ако се държите неуважително с хората, от които зависи дали ще запазите работното си място в компанията, не трябва да се изненадвате, ако един ден те поискат вашата оставка. Отношението, което внасяте в работата си, и уважението, което давате на вашите колеги и ръководители, зависят изцяло от вас, така че внимавайте с изборите, които правите.

3. Мързелувате

Никой не иска да има за подчинен или за колега мързеливец, които не се справя със задълженията си и оставя някой друг да коригира неговите грешки. Ако не полагате нужните усилия и не поддържате добра работна етика, има голяма вероятност да не се задържите много дълго на работа.

4. Не сте екипен играч

Повечето съвременни работни места изискват ефективно сътрудничество с вашите колеги и отношения, базирани на взаимно доверие и подкрепа. Ако се отдръпнете от хората, с които работите, може лесно да бъдете заменен от човек, който знае как да бъде екипен играч. Каквото и да е мнението ви за вашите колеги, постарайте се да изградите добри работни отношения с всеки член на вашия екип.

5. Имате токсично обкръжение

Ако прекарвате по-голямата част от времето си в компанията на клюкари и хора, които не спират да се оплакват, вие сами вредите на репутацията си. Дори и да не споделяте лошите хобита на хората от вашето обкръжение, не трябва да забравяте, че всеки човек е нещо средно между петте души, с които прекарва най-много време. Ако дори един от тях е токсична личност, то съвсем скоро ще усетите как той ви дърпа назад и спъва вашето развитие.

6. Егото ви е извън контрол

Добре е да имате самочувствие, но то не трябва да прекрачва границите. Когато мислите, че винаги сте прав и че вашият начин на правене на нещата е единственият ефективен подход към работата, то имате сериозен проблем. Прекомерното его пречи на работата ви в екип и на приемането на различни мнения и гледни точки.

7. Преписвате си заслуги за чужди постижения

Ако не сте представили нито една оригинална идея в работата си, но същевременно с това си преписвате заслугите за чужди постижения, то най-вероятно няма да се задържите много дълго на това работно място. Дори и да ви се размине при един или два опита за преписване на чужди успехи, няма как да изградите цяла кариера върху чужди постижения.

8. Не поемате отговорност

Първото нещо, което трябва да направите, когато сгрешите, е веднага да си го признаете. По един или друг начин истината винаги излиза наяве, което означава, че нейното прикриване може да ви донесе единствено допълнителни проблеми и трудности в бъдеще. Ако пък опитате да препишете грешката си на някакъв технологичен проблем или на действията на някой ваш колега, то със сигурност другите ще започнат да гледат на вас като на човек, който е по-добре да не бъде част от компанията.

9. Пиете на работното място

Един от най-бързите начини да загубите работата си е като пиете в офиса. Пиенето на вечеря с клиент е едно нещо, а изваждането на бутилка с алкохол от чекмеджето на вашето бюро за обедната почивка е съвсем друго. За да бъдете продуктивен член на вашия екип трябва да бъдете трезви и фокусирани

10. Недискретно търсене на работа

Ако търсите ново работно място, не изпращайте CV-то си от компютъра в офиса. Има голяма вероятност имейлите, които изпращате от работната си поща, да бъдат преглеждани. Не поемайте ненужни рискове.

Повечето хора започват работа с намерението да покажат най-доброто, на което са способни. Ако мисълта за уволнение изобщо преминава през ума ви, то най-вероятно тя е под формата на идеята, че това се случва само на хора, които се държат неуважително или не се справят достатъчно добре с работата си. Ако обаче не внимавате със собственото си поведение в офиса, може да попаднете в ситуация, в която да ви се наложи да напуснете работа.

.......................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ