нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

3 съвета за изграждане на процъфтяваща фирмена култура

Снимка: Shutterstock

Силната фирмена култура е жизненоважен градивен елемент за насърчаване на среда, в която служителите ще бъдат щастливи, продуктивни и по-склонни да бъдат част от вашия бизнес дълго време. Въпреки че това може да изглежда прекалено базово за модерните стартъп компании, някои индустрии отдавна залагат на нейното подобряване. Това не означава непременно, че всички предизвикателства ще изчезнат. За някои предприятия оборотността на кадрите ще бъде постоянна сила поради естеството на индустрията. Но докато изграждате атрактивна среда, в която хората могат да укрепват умения и да придобиват ценен опит, ще можете да начертаете по-стабилен курс за бъдещето. Тези три съвета могат да ви помогнат да изградите процъфтяваща фирмена култура. 

Водете последователна комуникация 

В среда с голямо текучество може да бъде трудно да се поддържа добра фирмена култура в целия екип. Ето защо комуникацията и укрепването на основните организационни ценности трябва да се случват по-често. Комуникацията по време на срещи на екипи, посещения извън обекта и дори текстови съобщения могат да помогнат. Естествено, това означава, че бизнес лидерите трябва да дават пример чрез думите и действията си, като гарантират, че културата се вкоренява отгоре надолу. Трябва да се приветстват различни мнения, тъй като това може да стимулира иновациите и производителността. Но в крайна сметка собствениците на фирми трябва да търсят служители, които споделят работната етика и кариерните стремежи, които ще им позволят да се разпространят и в останалата част от екипа.

Фокусирайте се върху оформянето на кариерната среда 

Наскоро имах възможност да разговарям със Стив Грау, главен изпълнителен директор на транспортния доставчик Royal Ambulance. Грау току-що се класира на 25-то място сред ТОР 50 на топ-изпълнителните директори на Glassdoor за 2019 г. за малкия и среден бизнес и по време на нашия разговор по имейл той отбеляза: „

"Поради естеството на нашата индустрия новонаетите служители често остават в компанията само една година или по-малко, преди да продължат напред. Вместо да се опитваме да се преборим с това, нашият вицепрезидент по човешките ресурси ни помогна да създадем система, която да стане основа за кариерата им тук. Използваме служители за теренно обучение като наставници, предоставяме стипендии за продължаващо обучение в бранша и т.н. Ние създаваме среда, в която се насърчават ученето и растежът, независимо дали кариерата на някой ще продължи с нас или не", обяснява Стив Грау. 

В резултат на това образователно мислене 55% от новонаетите работници на Грау идват от препоръки на служители. "Когато покажете на служителите си, че се грижите за техните кариерни цели, те инвестират повече в работата си, така че потърсете начини, по които можете да обучите хората с цел подобряване на техните умения и способности. По този начин, дори и да не останат във вашата компания, те пак ще останат с положително впечатление, което може да ви бъде от полза при придобиването на бъдещи таланти.

Приемете, че иновациите могат да дойдат отвсякъде 

Работата в индустрия с голям оборот на кадри може да служи като предимство, тъй като новите служители носят по-широк спектър от опит. Това може да ви помогне да определите начини за подобряване на вашия бизнес.

Компаниите със силна култура разбират, че новите идеи и иновации не винаги идват от заседанията на борда. Не се страхувайте да давате на служителите на по-ниско ниво във вашата организация по-големи отговорности. Направете ги част от екип, работещ по ключов проблем. Или бъдете като Google, който дава на членовете на екипа си свободно време за работа по проекти или проблеми, които ги интересуват. Това не само ще доразвие новите умения на служителите, но и ще укрепи вашата репутация в бранша. Когато потенциалните служители осъзнаят, че техният глас може да промени разликата на най-високо ниво, те ще бъдат много по-заинтересовани да допринесат повече за вашата организация. 

Дженифър Спенсър, главен изпълнителен директор на Energent Media, пред Entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Техники за успех