3 урока за оцеляване през първата година в бизнеса

3 урока за оцеляване през първата година в бизнеса

3 урока за оцеляване през първата година в бизнеса

Имате страхотна идея и амбиция. И сега какво? Когато започне свой собствен бизнес, всеки предприемач трябва да знае някои неща, за да преживее успешно тази критична първа година. За повече от 30 години като технологичен лидер, предприемач и изпълнителен директор на ниво C в публични и частни компании, ето три от най-големите уроци, които научих, казва Рос Бурдорф в статия за Еntrepreneur. 

Забравете за съвършенството и се съсредоточете върху намирането на вашите клиенти 

Първата причина, поради която предприемачите се провалят е, че нямат клиенти, които искат да купят техния продукт или услуга. Имайки предвид това, през първата ви година в бизнеса трябва да се съсредоточите в намиране на общности от хора, които искат да купят това, което продавате - или дори само част от това, което продавате.

Докато го правите, не приемайте, че трябва да създадете перфектния продукт или услуга, преди да намерите клиентската си база. Това само ще попречи на инерцията ви. Изхвърлете негативното мислене по линия на "Ако просто направя това парче правилно, тогава ..." и вместо това останете фокусирани върху по-големия въпрос: "Мога ли да намеря или да генерирам достатъчно интерес, за да продължа напред с моята идея?"

Един от най-добрите начини да идентифицирате на вашата клиентска база може да бъде чрез платени канали като Google, които увеличават максимално вашата експозиция към потребителите. Помислете как биха се отворили бизнесите в молове, защото там е бил пешеходният трафик, но днес целият този трафик е онлайн. След като намерите клиентите си, вие сте в силна изходна позиция и можете да се обърнете към по-фина настройка.

Контролирайте парите си

Другата основна причина, поради която компаниите се провалят рано, е, че им липсват пари, така че управлението на месечния ви паричен поток и разходите е от решаващо значение през този прозорец. Разбира се, двете вървят ръка за ръка: искате да можете да оцелеете достатъчно дълго, за да откриете клиенти, нали!?

За да се настроите за жизнеспособност, приемете изключително консервативен подход. Започнете, като внедрите добра система за управление на паричните потоци, за да проследявате входящите и излизащите пари и се уверете, че разбирате разликата между паричния поток и печалбата. Например, дори ако продавате много от продукта си на клиенти, това не означава непременно, че можете да плащате сметките си. Ако продавате, да речем, продукти на стойност 50 000 долара на кредит с 60-дневни условия, но въпреки това сте поръчали доставки на стойност 35 000 долара, за да направите тези продукти, и трябва да платите на доставчиците си в рамките на 30 дни, освен наема и заплатите. Така математиката бързо става сложна и може да не успеете да се справите.

Част от това да бъдете консервативен е и вземането на рационални решения. Това означава да не преувеличавате таланта, докато не решите как ще намерите клиентската си база, как ще печелите пари и ще бъдете привлекателен за инвеститорите. Внимателното наблюдение на всичко това е от съществено значение за отварянето на възможности за растеж.

Запазете спокойствие и направете следващата правилна стъпка

През първата година от основаването на нова компания винаги има причина за паника. Може би новият ви продукт се оказва, че няма очаквания процент на търсене, или някой, който смятате, че е от решаващо значение за екипа, се отказва, или пропускате приходи поради неочакван разход или непредвидена конкуренция навлиза на пазара. Списъкът може да бъде безкраен.

Всички тези сценарии са сериозни, но бъдете сигурни, че са типични и могат да се управляват. Решението често е просто да запазите спокойствие и да направите следващото правилно нещо. 

Прилагайки тези тактики, предприемачите могат да се справят с някои от по-често срещаните предизвикателства, които със сигурност ще възникнат през първата, а може би и най-тежката година като същевременно останат фокусирани върху това, което е най-важно за успеха. 

Източник: Рос Бурдорф, главен изпълнителен директор на ZenBusiness, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ