5 стъпки за по-бърз растеж

5 стъпки за по-бърз растеж

5 стъпки за по-бърз растеж

Ако искате вашата компания да надживее вашия мандат, направете място за иновации, за да стимулирате краткосрочния растеж. Един от подходите, за които Питър Коан писа наскоро, трябва да бъде в менюто на вашата компания. Как можете да решите кой от тези подходи би могъл да работи във вашата компания? Ако установите, че един или повече от тях си струва да се опитат, кой е най-ефективният подход за внедряване? Ето пет ключови стъпки, за да отговорите на тези въпроси по начина, който работи най-добре за вашата компания.

1. Определете най-голямата конкурентна сила на вашата компания

Трябва да изберете един (или евентуално няколко) от шестте начина за създаване на пространство за иновации въз основа на най-голямата сила на вашата компания.

Има много възможни силни страни, от които да избирате - като разработване на нови продукти, мотивиране на таланти, маркетинг и продажби, мащабиране на операции и/или реализиране на вашата визия за бъдещето.

За да определите най-голямата сила на вашата компания, възложете на трети страни да задават въпроси на клиентите си, включително:

  • Кои са най-важните фактори, които използват, за да сравнят вашите продукти с конкурентите?
  • За кои от вашите продукти, ако има такива, вашата компания надделява над конкурентите по тези фактори?
  • Защо клиентите избират вашите продукти пред тези на конкурентите?
  • Кои са най-важните силни страни, които мотивират клиентите да изберат вашата компания?

Въз основа на отговорите на тези въпроси трябва да можете да идентифицирате най-голямата конкурентна сила на вашата компания.

2. Изберете възможности за растеж, където тази сила ще ви помогне да спечелите пазарен дял

Следващата стъпка, която трябва да направите, е да изберете възможности за растеж - пазари, на които вашата компания в момента не се конкурира и където вашите конкурентни сили ще позволят на компанията ви да спечели пазарен дял. Тези възможности за растеж на вашата компания трябва да преминат три теста:

  • Пазарите са големи - най-малко 1 милиард долара приходи
  • Пазарът е домакин на клиенти с ранно приемане, които искат да си сътрудничат с вас за разработване на нови продукти
  • Интервютата с клиенти разкриват, че силните страни на вашата компания ще ви помогнат да разрешите най-важните неудовлетворени нужди на клиентите

3. Определете други възможности, необходими за завладяване на новия пазар

Конкурентната сила на вашата компания е част от пъзел, който трябва да попълните, за да уловите новата възможност за растеж. Например, когато направи прехода от DVD по поща, Netflix изгради своя онлайн стрийминг бизнес, започвайки с най-голямата си конкурентна сила - способността си да анализира данните за отдаване под наем на DVD, за да идентифицира характеристиките на най-наетите видеоклипове.

Когато Netflix реши да предложи онлайн стрийминг, той бързо разбра, че възможностите, необходими за успех, са различни от тези, които е създал за предлагане на DVD по поща. Докато Netflix намали складовете си, пълни с DVD дискове, той запази данните за поведението на клиентите си при покупка.

За да се състезава в онлайн стрийминга, Netflix трябваше да разработи собствено съдържание. Тъй като данните на клиентите му разкриват, че клиентите на DVD по поща харесват филми с участието на Кевин Спейси и режисиран от Дейвид Финчър, Netflix уверено инвестира 100 милиона долара, за да лицензира House of Cards ("Къща от карти").

За да уловите възможностите за растеж, които идентифицирате във втора стъпка, трябва да идентифицирате всички части от пъзела, необходими за работата на бизнеса, изграждайки най-голямата конкурентна сила на вашата компания.

4. Изберете дали да правите, наемате или купувате другите възможности 

Трябва да решите дали да изградите останалите части от пъзела вътрешно, да ги наемете чрез партньорство или да придобиете компания, която ги прави добре. Има много различни подходи за това.

Например, Cisco се справя отлично с маркетинга и продажбите и привлича нови възможности за растеж, като придобива стартиращи фирми, които правят новите продукти, които клиентите на Cisco с нетърпение купуват.

За да работи тази стратегия, Cisco разработи ново умение - идентифициране на цели за придобиване, които отговарят на неговите бизнес цели и управление на интеграцията толкова гладко, че придобиването ще изглежда безпроблемно за клиента до момента на сключване на сделката.

За да решите дали да направите, наемете или купите тези допълнителни части от пъзела, претеглете фактори като:

  • Разходите и времето, необходими за стартиране на необходимите способности;
  • Сложността на координирането на отношенията - което е най-важно при разглеждането на опцията за наем; 
  • Качеството на хората и технологиите, налични от всяка опция.

Направете това, което дава на вашата компания необходимите способности, работещи с най-добрите хора и технологии в най-кратък период от време.

5. Внимателно разгърнете избрания от вас иновационен път

И накрая, когато смятате, че пъзелът е сглобен правилно, опитайте го в малка част от вашата компания, за да разберете дефектите. Или разберете какво не работи и го поправете. Ако е така, използвайте този метод, за да освободите място за иновации в цялата компания.

Източник: Питър Кохан, основател на PETER S. COHAN & ASSOCIATES, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ