Говорете само 7 секунди. След това слушайте!

Говорете само 7 секунди. След това слушайте!

Говорете само 7 секунди. След това слушайте!

Веднъж имах клиент, който работеше в продажбите и не разбирах защо губи клиенти. Слушайки как прави бизнес по телефона, ми даде отговор на всичко, което трябваше да знам. Това разказва пред Business Insider Стив Херц, автор и президент на The Montag Group, маркетингова консултантска агенция за спортни и развлекателни таланти. Той забелязал, че клиентът му, доста трудолюбив и умен, не спирал да говори, докато се опитва да убеди отсрещната страна да направи покупка. Това, според експерта, била доста погрешна тактика, тъй като не давал възможност на купувачите да заявят ясно какво точно искат.

Съветът на Стив Херц бил клиентът му да използва хронометър следващия път, когато се обади по работа. "Дай си само 7 секунди, за да говориш и след това направи пауза", казал Херц. "Клиентът ми се противопостави на моя съвет в началото, но в крайна сметка той опита с хронометъра. Месец по-късно ми съобщи, че е направил рекорден брой продажби. В допълнение беше усетил положителна промяна в личните си отношения", разказва той. 

Защо? Паузата също създава пространство, в което другият човек може да се намеси и да добави своите мисли, въпреки че понякога може само да кима с глава или да се смее. Много хора смятат, че трябва да говорят от началото до края, но често при една пауза отсрещната страна може да добави нещо важно към вашата гледна точка и така да подсили диалога.

"Паузата е малко нещо, но оказва голямо влияние", добавя Херц. И споделя своя опит от началото на кариерата си, когато прогонил потенциален клиент, защото говорил твърде много и слушал твърде малко.

"След като се научих да правя пауза, успях да преценя как "публиката" ми реагира на мен", казва експертът.

И съветва: в следващата си среща направете "пауза за почивка" на всеки няколко изречения, за да позволите на вашия слушател възможност да размишлява, докато осъществявате контакт с очите. Когато правите пауза, вие не просто предавате по-ефективно вашето съобщение, вие изразявате уважение към своята публика, а това от своя страна поражда в другите хора уважение към вас. Паузата кани човек или хората, с които разговаряте, да ви отвърнат и да ви ангажират, смята Стив Херц. 

Източник: Business Insider

Редактор: Нели Тодорова 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ