нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Идеалните "съставки" на комуникационния бриф

Снимка: Shutterstock

Брифът е може би най-противоречивият елемент на всяка комуникационна кампания, но и най-важният. Това е документът, на който се основава вашата рекламна кампания, и той трябва да улесни криейтив директорите и копирайтърите в агенциите при изработването на плана за изпълнение на фирмената маркетинг кампания. Брифът не трябва да заема повече от една или две страници текст, като няма нужда да правите презентации на PowerPoint или да се спирате на всяка точка. Много по-полезно е той да съдържа ясни и кратки отговори на няколко основни въпроси, отколкото да има много информация. Ако в агенцията, която обслужва компанията се нуждаят от повече информация, те сами ще я поискат.

Идеалният бриф е този, който съдържа ясни, кратки и вдъхновяващи отговори на следните въпроси:

Защо искате да направите въпросната комуникационна кампания?

Първото нещо, което ще направите, е да опишете накратко с какъв проблем се сблъсквате. Това може да бъде загуба на пазарен дял, пускане на нов продукт, необходимост от изграждане на лоялност на клиентите, неподходящо позициониране на марката. Има стотици причини, поради които трябва да се започне комуникационна кампания.

Какво искате да постигнете?

Тук трябва да определите кое е идеалното решение на проблема, поставен в предишния въпрос. Това ще се превърне в цел на кампанията, така че решението може да бъде да се увеличат продажбите с X единици, да се насърчи повторното потребление, да се промени позицията на марката. Отговорът на този въпрос не е прост, но е изключително важно кампанията наистина да помогне за решаването на проблема.

На кого говорите?

Важното е да се избягват чисто социодемографски описания (възраст, пол, местообитание и социална класа). Те са важни, но сами по себе си не са полезни. Интересното е да ги допълните с описания на навици и нагласи (какво правят, какви са и какво мислят хората, към които се обръщате и т.н.).

Как искате да ви видят?

Става въпрос за предлагане на възможно най-ясна картина за това как ви възприемат и как искате да бъдете възприемани на пазара спрямо вашите конкуренти. За това обикновено се използва карта за позициониране.

Какво искате да съобщите?

Един от ключовете за ефективна комуникация е да фокусирате посланието си върху една идея. За това се съсредоточете върху ползата от вашия продукт или услуга, които най-добре ви помагат да постигнете целта на въпросната кампания.

Защо да ви повярват?

Достоверността на всяко ваше послание е от съществено значение както за хората, към които се насочвате, така и за творците, които трябва да работят по кампаниите.

Как искате да им кажете?

Това е моментът да се съсредоточите върху тона и стила, които искате да има комуникацията ви и които обикновено се определят от същността на самата марка. Това, което ще направите на този етап, е да опишете, използвайки прилагателни, атмосферата, която искате да предадате в комуникационнионната ви кампания.

Какъв е бюджетът за тази кампания?

Това е най-лесният въпрос, но в никакъв случай не е маловажен. Необходимо е да се знае какви средства са на разположение, за да може правилно да се оразмерят действията по кампанията. 

Източник: entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

още по темата
още от Техники за успех