нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Едно упражнение за по-добро управление

Снимка: Shutterstock

Като собственик на бизнес и коуч повече от 25 години съм работил с хиляди хора в различни индустрии и позиции. Всички те се стремяха да бъдат по-добри лидери и по-добри мениджъри за своите екипи. В крайна сметка това искат всички собственици на бизнес. Те искат да разберат какво мотивира екипът им и как те като лидери могат да улеснят растежа и развитието им в настоящите и бъдещите им позиции. Това от своя страна ще доведе до по-бърз растеж на бизнеса им като цяло.

Исках да споделя с вас упражнение, скоето насърчавам всички мои клиенти за бизнес коучинг да правят с настоящите си членове на екипа. Може да оцените това упражнение като ценно за вашия мениджърски екип, както и за неговите подекипи.

Направете два списъка

На следващата среща на екипа помолете екипа си да извади лист хартия и да създаде два списъка. Първо ги накарайте да запишат качествата и поведението на любимите си предишни мениджъри, а след това, на втория лист хартия - качествата и поведението на най-малко любимите им мениджъри. След това ги накарайте да споделят първия си списък с групата.

Когато ги накарате да споделят любимия си опит в управлението, това са нещата, към които искате да се стремите като лидер. Може би те са имали лидер, който наистина е слушал, или някой, който публично е признал победите им. Или може би са били ръководени от мениджър, който е защитавал времето им и им е помагал да се съсредоточат. Това, което ще откриете, е, че нещата, споделени от членовете на вашия екип, са показателни за ценностите и чертите, които те ценят най-много и те ще варират между отделните хора.

След това, когато споделят втория си списък, ще откриете много общи фактори за черти, които не им харесват. Неща като микроуправление, непризнаване на победи и липса на умения за чисто делегиране вероятно ще се появят в списъка. Вероятно вече познавате повечето черти на лошия мениджър, но някои от тях може да ви изненадат. Затова обърнете внимание на отговорите им и ако установите, че може да сте виновни за някои от нещата в този списък, може да е време да си направите малко самоанализ и да промените начина, по който управлявате екипа си.

Попълване на празнините

След като имате и двата списъка ще започнете да виждате известно припокриване. Може би един служител обича, когато мениджърът му/й дава директна обратна връзка, докато друг го поставя в колоната за лош мениджър. Един служител може да се наслаждава на микроуправлението, докато няколко други членове на екипа да мразят именно това.

Водете си записки. Обърнете внимание кой какво казва и след това го използвайте в ежедневната си техника за управление с всеки член на екипа. Като мениджър и лидер, трябва да погледнете хората, с които работите, и да знаете, че всеки от тях има различни нужди, желания и предпочитания. Ако просто попитате, те ще ви кажат най-добрия начин да ги управлявате. 

Източник: Давид Финкел автор на "Формулата на свободата: как да успеете в бизнеса без жертване на семейството, здравето или живота" за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

още по темата
още от Техники за успех