Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Познавате ли мечтите му?

Снимка: Shutterstock

Аз съм огромен фен на книгата „Радикална откровеност“ на Ким Скот, която разглежда начините за даване на директна обратна връзка. Ясната, директната и въздействаща обратна връзка е от решаващо значение за подпомагането на хората да се развиват в работата си като по-добри служители и екипни играчи, и междувременно прави бизнеса ви по-силен в дългосрочен план. Аз съм изцяло за това да бъда директен с колегите и директните доклади - но не и когато „откровеността“ се използва като оправдание да се държиш като шут. Ето четири начина, които ще ви помогнат успешно да критикувате без отсрещната страна да се обиди.

Отделяйте време за разговор

Когато давате трудна обратна връзка, поканете отсрещната страна също да зададе своите въпроси. Изслушайте отговорите, които човекът срещу вас ще даде при така отправената критика. И в никакъв случай не излизайте от стаята веднага, след като сте порицал служителя си. Това показва, че вие се интересувате само от вашата гледна точка.

Опитайте се да разберете другата гледна точка

Всеки път, когато давате (или получавате) критичен коментар на работното си място, е важно да вземете предвид гледната точка на другия човек. Всяка обратна връзка, която не взема под внимание изказванията и на двете страни, вероятно ще бъде неефективна. Например, когато попитате защо някой се държи по определен начин, това може да не промени самата обратна връзка, но със сигурност ще подобри тона на разговора.

Уверете се, че мнението ви допринася за растежа на другия човек

Една от най-коварните злоупотреби с прекалената откровеност е, когато съзнателно или несъзнателно наранявате някого, за да се почувствате по-добре. Човекът, направил злобна или прикрита забележка може да се почувства удовлетворен на момента, но несъмнено поведението му ще навреди на отношенията му с хората от екипа. Ето защо, преди да дадете каквато и да е обратна връзка, попитайте се дали тя има за цел да помогне на другия да расте или дали това е просто емоционално освобождаване за вас.

Покажете, че се интересувате от човека срещу вас

Обратната връзка става безкрайно по-ефективна, когато сте отделили време да опознаете мечтите, мотивациите и несигурността на другия човек. По този начин можете да рамкирате отзивите си по отношение на нещата, които ги интересуват и съответно как ги приближава или отдалечава от целите им в работна среда. И, разбира се, хората са по-склонни да приемат критиките ви, ако знаят, че ви е грижа за тях. Ако не сте демонстрирали, че се интересувате от този човек, значи не сте спечелили правото да му отправяте критики. И накрая, предоставянето на ефективна и директна обратна връзка изисква силна емоционална интелигентност. Ако ви е трудно да разберете тази концепция, вашата откровеност може да се натъкне на нещо по-негативно, отколкото си мислите.

Източник: Ема Бруднер, Inc

Редактор: Нели Тодорова

 

още по темата
още от Техники за успех