нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

"Искам още повече": Три съвета за следващия тримесечен план

Снимка: Shutterstock

Като бизнес треньор от повече от 25 години, мога да потвърдя силата, която един добър тримесечен план може да има върху вашия бизнес и потенциала ви за растеж. Като съсредоточите най-доброто си време, пари и внимание върху първите три до пет неща, които ще тласнат бизнеса напред, можете да постигнете целите си по-бързо, отколкото сте си представяли. Но създаването на добър тримесечен план е умение, което трябва да се практикува. Повечето собственици на бизнес по своята същност не са добри в това умение и може да се борят със създаването на план, който е едновременно практичен за техния екип и отчита техните силни и слаби страни. Затова споделям някои от нещата, които НЕ трябва да правите, когато планирате следващото си тримесечие, пише Дейвид Финкел в статия за Inc. 

Възможно е да нямате реалистична представа за това колко време ще отнеме да постигнете определени задачи от стратегическия ви план за тримесечието. Разумно ли е един човек от вашия ИТ екип да проектира и кодира изцяло нов сайт през следващите три месеца? Може ли вашият автор на съдържание да се ангажира с нещо повече от това да преработи брошурата си за продажби през това тримесечие? Разбирането на скоростта, с която се извършват нещата във вашия бизнес, ще ви помогне да създадете по-балансиран план, който ще ви отведе до там по-бързо, като същевременно зачитате способностите на вашия екип.

По същия начин, имайте предвид кога поставяте крайни срокове. Поставянето на всичките елементи за действие и важни етапи в началото на тримесечието е изкушаващо, но може да затрудни завършването на задачите навреме и по възможно най-добрия начин. Така че разпределете по-реалистични крайни срокове.

Вторият съвет, който авторът на статията дава, е да не отлагате създаването на своя тримесечен план за действие до последната минута. Например, можете да започнете работа по своя тримесечен план за действие около средата на предишното тримесечие. Дотогава ще знаете къде се намирате по текущите проекти и ще можете да започнете да планирате и предстоящия период. И след като го направите, го споделете с членовете на екипа си и да започнете да предприемате действия по неговите точки в началото на тримесечието. Отлагането на нещата за последния момент ще ви попречи да се възползвате от възможностите навреме. 

Третият и последен съвет, е свързан с целите и стъпките за действие в рамките на вашия план. Лесно е да поставите неясни цели, които обхващат много различни области и отдели, и след това да използвате това като извинение в края на тримесечието защо не сте успели. Вместо това бъдете много ясни какво искате да постигнете до края на тримесечието и винаги го определяйте количествено, когато е възможно. Вместо да казвате: "Искам да увелича продажбите през това тримесечие", кажете: "Искам да увелича продажбите с 22% през следващото тримесечие". Последното ви дава цел, която да постигнете и сте в състояние да измервате по пътя, за да усетите успеха си. 

Източник: Дейвид Финкел, автор на "Формулата на свободата: как да успеете в бизнеса без жертване на семейството, здравето или живота", за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

още по темата
още от Техники за успех