Мениджмънт

Лидерство

|

Когато климатът се влошава

Когато климатът се влошава

Всеки, който се е сблъсквал с токсична работна среда, знае, че е за предпочитане да получава по-ниска заплата за същата работа и да се радва на добри отношения с шефа и служителите, отколкото да печели повече пари, но с по-лош климат. От само себе си се разбира, че ако отношенията между членовете на екипа не работят, „прегарянето“ ще бъде гарантирано.

Като всеки тип човешки взаимоотношения, които установяваме в живота, уважението, сигурността и доверието в другите са от ключово значение за реализирането на нещата. И в този смисъл е също толкова важно да знаете как да се обградите с добри хора, колкото да откриете онези, които изглеждат решени да направят живота ни невъзможен.

Но за тези, които за щастие никога не са имали толкова лош трудов опит, може да е по-трудно да разпознаят кога работната среда бавно и прогресивно става токсична. В крайна сметка всички ние се учим чрез ударите на реалността. И в много случаи психологически негативната среда може да не е натоварена с гняв и неуважение. Обикновено, като връзките или приятелството, които в крайна сметка стават токсични, идват маскирани като добри намерения и фалшиви „добри вибрации“, които правят по-трудно да видим къде сме попаднали и най-важното нещо: как да се измъкнем оттам. 

„Токсичното работно място е това, на което злоупотребите са почти нормализирани. Това е свързано с хора, които се държат лошо спрямо другите или пък от хора, които се опитват да спечелят влияние в организацията, без да забележат последствията, които това може да има за техните колеги. Това, което се превръща в „изкачване“ на живота“, казва той Томас Рулет, професор по организационна теория в университета в Кеймбридж, в скорошна статия на BBC. 

Ето защо се смята, че този тип взаимоотношения е по-вероятно да възникнат при квалифицирани работни места или поне в големи компании с добри перспективи за растеж.

„Токсичното поведение е по-вероятно да се появи в работни условия при високо напрежение, тъй като стресът и тревожността проникват през йерархията. Но големите организации разполагат с по-добри системи, за да се справят с такъв тип поведения. В този случай топката пада върху областта на човешките ресурси, която трябва да гарантира добър климат на уважение и съвместно съществуване на своите служители“, казва експертът. 

От своя страна Джанин Янси, директор на организация, която е посветена на подпомагането на бърнаута на работа или коригирането на лоша работна среда, уверява, че при онези малки компании, които нямат толкова много служители или твърде много капитал, намаляването на токсичното поведение се намира в дъното на техния списък с приоритети. И посочва, че за постигането на целите на една компания, най-важното е винаги да знаете как да управлявате екипа и конфликтите, които могат да възникнат между членовете му. 

„Организации, в които лидерите разбират последиците от тяхната власт да ръководят екипа и в които има силни норми на поведение, обикновено са най-малко токсични. Това е културен фактор на компанията, при който хората знаят, че трябва да действат по определен начин и всеки го приема“, подчертава Янси. 

Очевидно, когато започнете работа в нова организация, ще ви е нужно малко време, за да опознаете колегите си, техните взаимоотношения помежду им и тези с шефовете. Ето защо експертът препоръчва да се обърне внимание на въпроси относно правилата на поведение в интервюто за работа, за да имате някаква индикация за това, което ще намерите на новото си работно място.

Източник: elconfidencial.es

 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ