нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Бъдещето трябва да се насърчава

Снимка: Shutterstock

Всеки предприемач и всеки бизнес, който срещам в моята консултантска и менторска роля, има големи намерения да изведе истински иновации на пазара, но откривам, че повечето идеи са просто малки разширения на вече съществуващи решения, пише Мартин Цвилинг в статия за Inc.com. Според него компаниите се нуждаят от мислене "извън кутията", за да измислят следващата стъпка отвъд iPhone или следващата голяма стъпка в транспортните технологии, например. За мен, като потенциален инвеститор, фокусът върху резултатите е от ключово значение и включва следните елементи:

1. Решете проблем, вместо да продавате решението си

Изобретателите винаги говорят за това какво могат да направят с технологиите, преди да определят нуждите и пазара. От другата страна на спектъра, предприемачите бързат да предложат още една функция, която могат лесно да направят. И двамата не успяват първо да изследват от какво наистина се нуждаят клиентите и за какво са готови да платят.

Например, DoorDash е изключително успешна нова услуга за доставка на храна, която позволява на хората да поръчват от местни ресторанти чрез мобилно приложение. Той отговаря на нарастващите нужди на клиентите, особено по време на пандемия, с иновативна платформа и логистика.

2. Насърчавайте по-добро бъдеще, а не продукт

Лесно е да се влюбите в решението си, но клиентите трябва да разберат стойността за тях от гледна точка на общата картина. Това означава стойност в краткосрочен план (по-ниски разходи, нови възможности), както и дългосрочна стойност за обществото и околната среда. Хората се нуждаят както от свързване, така и от участие.

3. Мотивирани от предизвикателства, а не от потенциални заплати

Истинските иноватори са мотивирани от предизвикателствата и целите, повече от размера на възможността или потенциала за създаване на световна организация. Те се наслаждават на ученето, на излизане от зоната си на комфорт и оформяне на бъдещето. Това означава да се вземе предвид дългосрочния и стратегически поглед.

Илон Мъск често е казвал, че е воден повече от предизвикателството да се освободи от Земята като люлка на човечеството, отколкото от парите. Той твърди, че животът не трябва да бъде за печелене на огромни суми пари.

4. Разширяване на отношенията и партньорствата 

Хората, които имат големи мечти и могат да ги превърнат в резултати, постоянно тестват мисленето си и се учат от повече експерти. Общуването с нови хора е най-добрият начин да разширите мисленето си и да намерите подходящите хора, с които да си сътрудничите по нови проекти.

5. Напредъкът изисква стратегия, ориентирана към действие

Много предприемачи говорят чудесно за намеренията си, но им липсват конкретни планове за действие. Добрият бизнес план съдържа конкретни резултати, към които се стремите, с етапи, график и финансови прогнози. Те са необходими за ваша собствена употреба, както и за инвеститорите.

6. Осигурете лидерство и вдъхновение на другите

Някои хора изглежда имат естествената способност да привличат и вдъхновяват другите да се присъединят към тях и да водят екипа си към постигане на резултати. Без значение колко сте способни вие имате нужда от екип, за да успеете в бизнеса. Екип с умения и мислене, които допълват вашите. 

С дългогодишния ми опит в големи компании, както и в стартиращи компании, казва Цвилинг, откривам, че предприемачите и стартъпите са в най-добрата позиция да идентифицират наистина иновативни намерения, както и да ги изпълняват. Съществуващите фирми трябва да преодолеят тежестта на съществуващите продукти и мислене, затова най-често купуват стартиращи фирми с по-широки иновации, вместо да ги създават вътрешно.

Това означава, че всички вие можете да се състезавате, дори и да започнете от нулата. Призовавам ви да продължавате да представяте идеите си на останалите, да се учите от предлаганите тук стратегии, да поддържате специален фокус върху изпълнението и заедно можем да внесем реална промяна в света. 

Източник: Мартин Цвилинг, основател и CEO на Startup professionals в статия за Inc.com

още по темата
още от Техники за успех