нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Да започнеш бизнес от нулата

Снимка: Shutterstock

Мисълта да бъдеш предприемач и да водиш успешен бизнес е в списъка с желания на всеки амбициозен и ориентиран към кариерата човек. Въпреки това, когато става въпрос за полагане на основите на бизнес, много се влага в това да се случи. С навлизането на технологичните иновации в индустриите през последните години хората се стремят да станат първокласни предприемачи и имат за цел да променят динамиката на бизнеса. Като цяло, общата представа сред амбициозните предприемачи е, че най-доброто време за стартиране на вашия бизнес е, когато сте в началото на 20-те си години. Този мит обаче изглежда е създал голям натиск върху младите и трудолюбиви предприемачи, които искат да си направят име на пазара.

Интересното е, че доклад от изследване, озаглавен от ScienceDirect, показва, че съотношението на успех на хората, които създават бизнес през 20-те си години, всъщност е същото като на тези, които стават предприемачи през 50-те си години. Изследването посочва, че изглежда има баланс. Докато младите предприемачи са склонни да са по-добре информирани за технологиите и не са склонни да поемат рискове, по-възрастните предприемачи се възползват от огромния си опит, бизнес умения, достъп до финансиране и ключови индустриални контакти. Междувременно хората на 30 и 40 години се радват на по-малък успех от начинанията си поради отговорности като семейството, нежеланието да поемат огромни рискове и спестяването за черни дни.

Несъмнено започването на вашето начинание ви дава свободата да реализирате идеи, да правите промени във фирмената политика по всяко време, да търсите повече финансиране от различни източници и да създавате здравословна работна среда. Въпреки че може да изглежда лесно, има някои фактори, които начинаещите предприемачи трябва да вземат предвид, преди да започнат проект.

Проучване на бизнес идеята 

След като предприемачът има бизнес идея, е много важно да се гарантира, че тя е осъществима. Проучването на пазара и оценката на вашите конкуренти е от ключово значение за определяне на нуждите на клиентите, целевия регион, финансовите изисквания и т.н. Това също помага за увеличаване на ангажираността с потенциалните ви клиенти и изграждането на продукт, който да се погрижи за голяма част от обществото. Освен това ще бъде разгледано и разпределението на бюджета и финансовите изисквания. 

Запишете бизнес плана

Докато стартирате бизнеса, ще има няколко цели, за които може би сте се сетили, когато за първи път сте замислили идеята си. Успешните фирми използват този план като пътна карта, за да определят в каква посока се движи компанията. В този план най-важните неща са декларация за цел, анализ на пазара, описание на продуктите и анализ на конкурентите. Те ви помагат да поставите ясна цел за всеки отдел и да оцените постиженията за месеци. Съставянето на бизнес стратегия е важно, защото може да ви помогне да се спрете на по-опитни и ключови избори. Това ви помага и при нулирането на вашите цели и процедури. 

Официално стартирайте бизнеса си 

След като развиете идеята и подредите всички ресурси, които имат потенциал за развитие на вашия бизнес, е време да стартирате бизнеса си. Това включва регистриране на вашия бизнес във вашата държава, осигуряване на правилните лицензи и разрешителни и получаване на данъчен идентификационен номер. Това ви позволява да управлявате бизнеса без пречки. Също така ще осигури платформа за набиране на средства в бъдеще и ще ви помогне да създадете име на марка в индустрията.

Следете финансите си

Това е най-важният елемент при планирането на стартирането на бизнеса. Събирането на правилното количество средства също е трудна задача за начинаещи предприемачи, като се има предвид, че офертите за бизнес заеми от банки и финансови институции могат да бъдат ограничени, тъй като вашата компания е нова. Нуждата от финанси може да възникне във всеки един момент, така че е много важно да оцените наличната си финансова подкрепа и източници, които биха могли да бъдат надеждни, когато най-много имате нужда от пари. Всеки бизнес се нуждае от определени финанси, затова трябва да имате яснота относно вида бизнес, който възнамерявате да стартирате, и източниците, които могат да ви спасят парично по време на кризата.

Защитете бизнеса си

Тъй като отнема много упорита работа за изграждането на бизнес от нулата, също толкова важно е да защитите начинанието си от всякакви непредвидени инциденти. Подходящото застрахователно покритие, което защитава вашия бизнес имот от природни бедствия, клевета и щети, трябва да бъде вашият най-висок приоритет. В допълнение, има и други области, като покритие на професионална отговорност, покритие на данни, застраховка на търговска собственост и други, които трябва да бъдат напълно защитени. Това помага на бизнеса да разреши всеки въпрос в рамките на подходящата законова рамка.

Рекламирайте бизнеса си 

Не можете да изградите бизнеса си, без да имате разработен маркетингов план. В днешната дигитална ера маркетингът и медийното отразяване са от съществено значение, за да подчертаете вашите продукти или услуги. Стратегическият маркетингов план, съчетан с подходящо медийно отразяване, може да увеличи вашата марка много по-бързо. Рекламните дейности за компанията на популярни уебсайтове в социалните медии, както и в списания или портали за цифрови новини, са най-добрият начин за ефективно предлагане на вашия бизнес.

Източник: Пуй Ки, сътрудник на entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Техники за успех