Може би шефът не е толкова лош

Може би шефът не е толкова лош

Може би шефът не е толкова лош

Както при всичко в живота, има добри и лоши шефове. Ако сте случили на страхотен лидер, бъдете благодарни. Ако обаче сте попаднали на лош началник, то много добре знаете в какъв кошмар може да се превърне вашата работа.

Съществува обаче и възможност този ужасен шеф да не е толкова лош, колкото мислите. Може би той е човек, който просто трябва да направи малки промени в поведението си. А може би самите вие имате трески за дялане. Помислете дали виждате себе си някои от следните описания:

За вас чашата е наполовина празна

Повечето от нас смятат себе си за реалисти, но в действителност може да гледате на света през песимистична призма, която да изкривява реалността и да ви кара да възприемате всички по негативен начин. Може би проблемът не е във вашия лидер (или поне не само в него).

Изпитвате трудности при делегирането

Ако чувствате непрестанна нужда да контролирате и наблюдавате всичко, което се случва около вас – да коментирате и критикувате работата на вашите колеги и да отказвате да делегирате задачи и задължения на останалите, дори когато шефът ви казва да го правите, то вие сте микромениджър. Това прави вас, а не вашият шеф, истински кошмар за всички останали. Дайте останалите пространство да дишат и спрете да надничате зад рамото им. Така ще подобрите отношенията си не само с вашия шеф, но и с вашите колеги.

Постоянно подкопавате авторитета на вашия шеф

Когато постоянно се занимавате със задачи, които не попадат в кръга ви от отговорности и задължения, вие показва дълбока липса на доверие във възможностите на вашите колеги, а и във преценката на вашия шеф. Всички в офиса ще са по-щастливи, ако вие не се месите в неща, които не ви засягат.

Вярвате, че знаете всичко

Хората, които мислят, че имат всички отговори,  рядко задават въпроси. Ако обаче не задавате въпроси няма как да разберете дали вашият отговор е най-добрият или е напълно погрешен. Ако не търсите колкото се може повече информация за всички, което се случва в офиса, и не се допитвате до мнението на вашите колеги, то вие сте част от проблема.

Изолирате се от останалите

Има моменти в работата, когато човек иска да бъде сам с мислите си. Може би имате спешна работа, която изисква пълното ви внимание. А може би просто имате нужда да изчистите съзнанието си от всичкия шума на офиса. Ако пък сте интроверт, то самостоятелната работа е най-силната ви черта. Изолацията обаче е нещо съвсем различно. Тя представлява директен отказ от сътрудничество с вашите колеги и пълно пренебрегване на техните проблеми и нужди. Това вреди както на отношенията ви с останалите, така и на личната ви продуктивност.

Ако смятате, че някои от тези типове на поведение описват вашият подход към работата, то трябва да осъзнаете, че самите вие превръщате работата си в кошмар. Вместо да сочите с пръст вашия шеф, променете собственото си поведение, преди на нанесете трайни щети върху вашата кариера, а и върху психическото и физическото си здраве.

...............................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ