Не се разсейвайте!

Не се разсейвайте!

Не се разсейвайте!

Този сценарий звучи ли ви познато? Започвате деня, готов да постигнете всичко в списъка си със задачи, но след това по някакъв начин се отклонявате. Социалните медии, електронната поща, текстовите съобщения и други прекъсвания пречат и преди да разберете, денят е преполовил. Този вид отклонение може да бъде сериозен проблем, особено когато сте самостоятелно заети или евентуално работите от вкъщи.

Истината е, че да си зает не означава да бъдеш продуктивен. Всъщност, често е вярно обратното твърдение. Зает, означава, че имате натоварен график, но може да постигнете много малко. Когато сте продуктивни, от друга страна, сте заети, но изпълнявате задачи и увеличавате максимално времето си.

И така, какво ви пречи да преминете от натоварен към продуктивен? Отговорът е отвличане на вниманието. Според изследванията човек се прекъсва на всеки осем минути. Помислете колко често проверявате телефона си, например? Шансовете са около веднъж на всеки пет минути. С толкова много разсейвания, с които трябва да се справите, е много трудно да бъдете продуктивни, но има начин. Разгледайте тези шест стратегии, които ще ви помогнат да повишите производителността си.

Придържайте се към работното време

Когато сте самостоятелно заети, можете да създадете свой собствен график. Това дава голяма свобода, но също така може да причини проблеми, ако границите се замъглят. Помислете дали да си осигурите традиционни работни часове - такива, които работят за вас. Това ще ви помогне да поемете отговорност, така че когато работите, да сте напълно присъстващи. Също така, означете начинанията, които не са свързани с работата, които се случват през деня, като например назначения или посещение при лекар, като дейности "извън офиса". 

Отделете определен час за завършване на важен проект

Ако имате по-голяма задача или проект, който трябва да бъде завършен, но продължавате да отлагате, отделете един час, за да го приключите. Задайте таймер, закачете на вратата си табела, която позволява на околните да не ви притесняват, поставете телефона си на режим "не ме безпокойте" и заглушете известията по имейла. Без нищо, което да ви разсейва, и определено време, в което да се справите с поставената задача, вие ще постигнете много повече.

Поставете приоритетите на първо място

Когато се опитвате да завършите нещата в списъка си със задачи, задавайте всеки ден три основни приоритета. Това са вашите "големи скали" - неподвижни обекти, с които просто трябва да се справите, ако искате да напреднете. Винаги ще има проблеми, които ще се появят и ще ви извадят от пътя, но избягвайте да реагирате на тези по-малки пожари. Вместо това се опитайте първо да постигнете големите неща, преди да се заемете с по-малките. По този начин се уверявате, че поне един основен елемент е зачеркнат от този списък. 

Часови блокове за определени задачи

Блокирането на времето е наистина полезен инструмент, който можете да използвате, за да извлечете повече ползи от деня си. Ако зададете определени периоди от време за определени дейности, ще знаете точно кога да се справите с всяка задача и за колко време. Всяка сутрин проектирайте деня си на блокове от време и след това направете всичко възможно да се придържате към плана. Ако се отклоните от курса, винаги можете да коригирате и добавите това, което сте пропуснали към задачите за следващия ден. Можете също да помислите за групиране на времето - така че да сближавате сходни дейности, което понякога е изключително ефективно.

Правете почивки

Никой не може да работи непрекъснато. Изключително важно е да планирате почивки през целия ден, за да избегнете прегаряне. Ако не можете да се впишете в тренировка, отделете 15 минути по време на обяда си, за да се разходите, да подишате чист въздух и да се разсеете. Ще се върнете заредени с енергия за новите задачи. През деня също правете малки, но редовни периодични почивки.

Дръжте причините за разсейванията си далеч от погледа

Много е лесно да губите време, без дори да го осъзнавате. За да знаете къде може да губите ценни часове, следете колко време прекарвате в социалните медии и имейлите. Като водите дневник на времето, ще можете да идентифицирате с кои дейности най-много се разсейвате и след това да ги ограничите.

Опитайте тези съвети:

  • Включете режимите "Не безпокойте" или "Самолет" на телефона си, за да не ви се появяват известия.
  • Дръжте телефона си в отделна стая, когато наистина трябва да се съсредоточите.
  • Затворете всички прозорци на компютъра си, които не са свързани с текущата ви задача, включително имейла.

След като разберете какво ви изхвърля от играта, е много лесно да го коригирате. Използвайки тези шест стратегии, вие ще бъдете по-продуктивни и няма да се налага да се чудите къде измина денят ви отново. 

Източник: Брайън Буфини, основател и председател на Buffini & Company, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ